ایران در ایران




افزایش شش برابری مرگ‌ بر اثر کرونا در البرز

کرج - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: با شیب تند ابتلا به کرونا در استان، تخت‌های بیمارستان‌های دولتی تقریباً پر شده است.
نور محمد فردی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که در مقایسه با ماه‌های قبل از عید چهار برابر شده است. وی با اشاره به افزایش تعداد فوتی‌ها هم توضیح داد: متأسفانه تعداد فوتی‌های استان به ۲۷ نفر رسیده و در مقایسه با دی و بهمن سال گذشته شش برابر شده است. این مسئول افزود: تعداد مراجعان سرپایی که تست پی سی آر آنها مثبت می‌شود هم افزایش قابل توجهی داشته به‌طوری که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تست‌های مراجعان مثبت است در حالی که پیش از عید نتایج مثبت حدود ۲۰ درصد بود. فردی گفت: با شیب تند ابتلا به کرونا در استان، تخت‌های بیمارستان‌های دولتی تقریباً پر شده است.

سه طرح مطالعاتی پساب در تصفیه‌خانه فاضلاب همدان اجرا شد

همدان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای سه طرح تحقیقاتی با هدف افزایش کیفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر همدان با همکاری نهادهای دانشگاهی خبر داد.
«سیدهادی حسینی بیدار» با اشاره به اهمیت کنترل کیفیت پساب و تأمین منابع آبی نیروگاه برق شهید مفتح از پساب تصفیه خانه، افزود: طرح مطالعاتی روش‌های نوین گندزدایی پساب تصفیه خانه فاضلاب با هدف افزایش بهره‌وری فنی و اقتصادی نسبت به روش‌های موجود توسط دانشگاه علم و صنعت ایران اجرا شده است. وی اظهار داشت: همچنین طرح مطالعه و بررسی روش‌های حذف سولفید در واحدهای سوپرناتانت و هاضم‌های بی‌هوازی تصفیه‌خانه فاضلاب همدان و ارائه راهکارهای اقتصادی و کاربردی نیز با همکاری دانشگاه تهران در حال بررسی و اجراست. مدیرعامل آبفای استان همدان با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان، پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب همدان از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: طرح تأمین آب مصرفی نیروگاه شهید مفتح از پساب این تصفیه خانه یکی از پروژه‌های شاخص آب و فاضلاب استان در راستای توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

کوتاه شدن زمان ماندگاری برف در گلستان

گرگان - مدیرکل هواشناسی گلستان گفت که با وجود افزیش سطح پوشش برف ارتفاعات استان نسبت به سال زراعی گذشته، میزان ماندگاری برف در گلستان رو به کاهش است.
به گزارش اداره کل هواشناسی گلستان، نوربخش داداشی اظهار داشت: نتایج به‌دست آمده از پردازش تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که میانگین سطح پوشش برف در استان همزمان با سال زراعی جاری چهار درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته اما در مقایسه با میانگین بلندمدت ۵۴ درصد بیشتر شد. مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: ریزش برف در گلستان به طور معمول هر ساله اواسط آبان ماه رخ می‌دهد و از سوی دیگر از اواخر فروردین ذوب برف آغاز می‌شود. داداشی اظهار داشت: از لحاظ بیشینه سطح پوشش، بارش برف در سال زراعی جاری ۸۴ درصد نسبت به سال قبل بیشتر شد. به گفته وی بیشترین میزان پوشش برف پارسال گلستان در بهمن ماه به میزان ۱۱ هزار کیلومتر مربع اتفاق افتاد که این میزان برای سال قبل حدود هفت هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7609/10/575027/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها