اخبار




جمع آوری معتادان از بزرگراه ها

گروه حوادث / طرح جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و معتادین متجاهر از بزرگراه‌ها با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر و پلیس پیشگیری اجرا شد.
سرهنگ علی همه‌خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه اجرای این طرح در منطقه ۱۵ شهرداری تهران گفت: معتادین متجاهر و کارتن‌خواب‌هایی که به صورت ناگهانی وارد بزرگراه‌ها می‌شوند یکی از عوامل خطرآفرین در بزرگراه‌ها بوده و منجر به وقوع تصادفات جرحی و حتی مرگبار میان خودرو و عابر پیاده می‌شوند. از این‌رو پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری طرح ویژه جمع‌آوری این افراد را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه دغدغه پلیس راهور تهران بزرگ کاهش تصادفات در پایتخت است، گفت: در اجرای این طرح مشترک که در منطقه ۱۵ شهرداری تهران به مرحله اجرا درآمد، پلیس راهور اقدام به شناسایی معابر پرخطر و دارای ریسک بالای تصادف با معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها کرده و با حضور مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر و پلیس پیشگیری تعدادی از کارتن‌خواب‌ها و معتادین متجاهر از محل‌هایی نظیر فضای سبز میانه بزرگراه‌ها، فضای سبز حاشیه بزرگراه‌ها و... جمع‌آوری شدند.
به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در اجرای این طرح فضای سبز معابر بزرگراهی بسیج، خاوران، امام علی(ع) بعثت، آزادگان و... پاکسازی شد.
همه‌خانی با بیان اینکه افراد جمع‌آوری شده به مراکز ترک اعتیاد یا مددسراها معرفی شدند، گفت: اجرای این طرح در روزهای آتی و در دیگر مناطق پایتخت نیز ادامه خواهد داشت.

انهدام باند سارقان مسلح در پوشش مسافربری

گروه حوادث /اعضای یک باند سرقت مسلحانه که به بهانه مسافرکشی در غرب استان تهران از مردم سرقت می‌کردند در عملیاتی ویژه دستگیر شدند.
 سردار کیوان ظهیری فرمانده انتظامی غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت‌های متعدد مردمی مبنی بر افزایش سرقت مسلحانه و سرقت به عنف، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و کارآگاهان در پلیس آگاهی، تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی تشکیل دادند و اقدام به شناسایی اعضای این باند کردند.
مأموران در مرحله اول با تحقیقات محلی یکی از اعضای این باند را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مرجع قضایی توانستند اعضا ی دیگر را شناسایی کنند.
این افراد با خودرو‌های سرقتی سوژه‌های خود را به‌عنوان مسافر در شهریار و شهرستان‌های غرب استان سوار می‌کردند و با تهدید سلاح سرد و گرم از آنها سرقت می‌کردند که همگی آنها دستگیر شدند. از این باند دو دستگاه خودرو سرقتی و چند قبضه سلاح گرم و سرد کشف شد و تاکنون ۴۷ مالباخته اعضای این باند را شناسایی کردند. اگر شهروندانی به این شیوه مورد سرقت قرارگرفته‌اند می‌توانند به فرماندهی انتظامی غرب استان مراجعه کنند.
سردار ظهیری در پایان بیان کرد: شهروندان باید دقت کنند که به هر خودرویی سوار نشوند و اطمینان نکنند. همچنین اگر موارد مشکوکی هم توسط شهروندان دیده شد بلافاصله به پلیس اطلاع دهند.

قتل به خاطر شیشه قلیان

گروه حوادث / شکستن شیشه قلیان، انگیزه‌ای برای درگیری دو پسر جوان شد که با قتل یکی از آنها پایان یافت.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، شامگاه جمعه ۳ اردیبهشت خبر قتل پسری جوان به مأموران کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا اعلام شد. در ادامه موضوع به بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت گزارش و تیم جنایی راهی محل شده و تحقیقات در این خصوص ادامه یافت.
در بررسی‌های اولیه و طبق اظهارات شاهدان، مقتول که پسری حدوداً ۲۰ ساله بود، با ضربه چاقو به قفسه سینه‌اش به قتل رسیده بود.
در تحقیقات میدانی، یکی از شاهدان گفت: مقتول به‌نام شاپور در حال کشیدن قلیان کنار باغ متروکه بود که ناگهان بابک به سمتش آمد و شیشه قلیان او را شکست. سر همین مسأله آنها باهم درگیر شده و بابک، ناگهان با چاقو ضربه‌ای به او زد و از محل متواری شد. اما از علت اصلی درگیری آنها و اینکه چرا بابک شیشه قلیان مقتول را شکست اطلاعی ندارم.
به دستور بازپرس محمدحسین زارعی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای دستگیری متهم جوان وارد عمل شدند.

سرقت لوازم خودرو با تیرکمان

گروه حوادث /سارق حرفه‌ای که با تیرکمان شیشه خودروها را می‌شکست و لوازم داخل آن را سرقت می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، از چندی قبل با توجه به افزایش سرقت لوازم داخل خودرو به شیوه تخریب شیشه خودروها در محدوده غرب تهران، گشت‌زنی‌های هدفمند آغاز شد تا اینکه صبح دیروز مأموران گشت کلانتری 118 ستارخان هنگام گشت به رفتار مردی مشکوک شده و وی را تحت نظر قرار دادند.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام خبر بازداشت سارق تیرکمان‌دار، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: وقتی مأموران مشاهده کردند متهم با استفاده از یک تیرکمان شیشه یک دستگاه خودرو را که در زیر پل شیخ فضل‌الله پارک شده بود، تخریب کرد بلافاصله برای بازداشت وی وارد عمل شدند. متهم به محض مشاهده پلیس از محل متواری شد و سعی داشت با استفاده از سلاح سرد، از فرمان پلیس تمرد کند که با انجام فنون رزمی سارق دستگیر و خلع سلاح شد.
این مقام انتظامی بیان کرد: متهم پس از دستگیری به 50 فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کرد و برای اخذ دستور قضایی و انجام تحقیقات تکمیلی روانه دادسرا شد. همچنین در بررسی‌های پلیسی مشخص شد این سارق 40 ساله از سارقان حرفه‌ای بوده و پیش‌تر برای تحمل کیفر روانه زندان شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7612/12/575334/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها