صعود سرخپوشان پایتخت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان مسجل شد

پرسپولیس مقتدرترین تیم آسیا


حامد جیرودی / مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 بامداد امروز (یکشنبه) پیگیری شد که در بازی‌های گروه C استقلال ایران و الدحیل قطر به مصاف هم رفتند. این رقابت‌ها در حالی جمعه شب ادامه پیدا کرد که طی آن و در گروه B تراکتور ایران از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف نیروی هوایی عراق رفت که این دیدار 1-0 به سود سرخپوشان تبریزی به پایان رسید تا به این ترتیب شاگردان رسول خطیبی پس از 3 تساوی پی‌در‌پی به اولین پیروزی خود در این فصل از لیگ قهرمانان دست پیدا کنند. تک گل این بازی را مهدی تیکدری در دقیقه ۲ به‌ثمر رساند که این گل سریع‌ترین گل تراکتور در تاریخ حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. ضمن اینکه تیکدری به‌عنوان بهترین بازیکن این دیدار هم انتخاب شد. در دیگر دیدار این گروه، پاختاکور ازبکستان برابر شارجه امارات به تساوی 1-1 دست یافت تا با توجه به این نتایج شارجه با 8 امتیاز در صدر گروه قرار بگیرد و تراکتور هم با 6 امتیاز در رده دوم باشد. ضمن اینکه پاختاکور با 3 و نیروی هوایی با 2 امتیاز در رده‌های سوم و چهارم هستند.
اولین شکست فولاد در آسیا
در بازی‌های گروه D مصاف فولاد ایران و النصر عربستان با برتری 2-0 میزبان سعودی به پایان رسید تا شاگردان جواد نکونام پس از پیروزی مقابل الوحدات اردن و دو تساوی برابر السد قطر و النصر عربستان در بازی رفت، اولین شکست‌شان در مرحله گروهی را تجربه کنند. گل‌های این بازی را عبدالفتاح اسیری (۵۶) و عبدالرزاق حمدالله (۸۵) به ثمر رساندند. در دیگر بازی این گروه، السد 2-0 الوحدات را شکست داد و با توجه به این نتایج، النصر با ۸ امتیاز در صدر قرار گرفت و السد هم با ۷ امتیاز به رده دوم صعود کرد. سرخپوشان اهوازی هم با یک پله سقوط و با ۵ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند و الوحدات هم با یک امتیاز چهارم است.
صعود شاگردان یحیی با پیروزی پر گل
در بازی‌های گروه E هم پرسپولیس ایران در بازی چهارم خود مقابل گوا هند قرار گرفت و با نتیجه پرگل 4-0 میزبانش را از پیش رو برداشت. یحیی گل محمدی تغییرات زیادی را در ترکیب تیم خود داده بود تا به نوعی در این بازی که تا حدودی سبک‌تر به نظر می‌رسید، به بازیکنان اصلی تیمش استراحت داده باشد. در این دیدار، پس از اینکه تا اواسط نیمه اول توپ و میدان در اختیار بازیکنان پرسپولیس بود، این تیم دقیقه 24 توسط شهریار مغانلو به گل رسید تا این بازیکن که دو بار مقابل الریان قطر گلزنی کرده بود، سومین گلش در لیگ قهرمانان را هم به ثمر برساند. دقیقه 42 هم با خطایی که دروازه‌بان گوا روی عیسی آل‌کثیر مرتکب شد، صاحب یک ضربه پنالتی شد و مهدی ترابی آن را به گل دوم تیمش تبدیل کرد تا نماینده کشورمان با 2 گل به رختکن برود. نیمه دوم را هم پرسپولیس با تغییراتی آغاز کرد و کمال کامیابی نیا به جای سید جلال حسینی و احسان پهلوان به جای ترابی به زمین آمدند. در این نیمه پرسپولیس خیلی زود به گل سوم رسید و آل‌کثیر دقیقه 47 موفق به گلزنی شد تا پای این بازیکن هم در لیگ قهرمانان به گلزنی باز شود. در ادامه هم کامیابی نیا دقیقه 58 گل چهارم مشکی پوشان پرسپولیس را به ثمر رساند که این گل پس از گل کمال به الریان، دومین گل او در این فصل از لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. شاگردان یحیی توسط محمد مهدی مهدی خانی می‌توانستند به گل پنجم برسند که ضربه او به تیر خورد تا بازی با همان نتیجه 4-0 به سود پرسپولیس به پایان برسد. سرخپوشان پایتخت با این پیروزی، با 12 امتیاز در صدر گروه E قرار گرفتند تا صعود خود را به مرحله بعد مسجل کنند. در بازی دیگر این گروه هم الوحده امارات 1-0 الریان را شکست داد تا با 7 امتیاز و پس از پرسپولیس در رده دوم قرار بگیرد. گوا با 2 و الریان با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم این گروه هستند.
پرسپولیس مقتدرترین تیم آسیا
نکته جالبی که در خصوص پرسپولیس وجود دارد این است که شاگردان گل محمدی با رسیدن به امتیاز 12 در گروه E رکورددار شده و به اولین تیم ایرانی ادوار لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شدند که در هر 4 دیدار ابتدایی‌شان در بازی‌های مرحله گروهی به پیروزی رسیده‌اند. ضمن اینکه در حال حاضر پرسپولیس توانسته بیشترین امتیاز را در بین تیم‌های حاضر در این فصل از لیگ قهرمانان کسب کند. در گروه A الهلال عربستان بدون احتساب بازی دیشب‌اش برابر استقلال تاجیکستان با 7 امتیاز در صدر گروهش قرار دارد. در گروه B شارجه با 8 امتیاز از 4 بازی اول است. در گروه C نیز الدحیل بدون احتساب بازی بامداد امروز برابر استقلال با 7 امتیاز از 3 بازی در صدر است و در گروه D هم النصر با 8 امتیاز از 4 بازی رتبه نخست را در اختیار دارد. بازی‌های گروه‌های شرق آسیا هم که هنوز آغاز نشده است تا به این ترتیب، پرسپولیس مقتدرترین تیم آسیا تا به اینجای کار در لیگ قهرمانان باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7612/14/575348/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها