جریمه احتمالی ۲۰ هزار دلاری AFC برای پرسپولیس و مغانلو

اشرف: الزامی برای حضور بهترین بازیکن زمین در کنفرانس مطبوعاتی وجود ندارد


گروه ورزشی / فوتبال ایران به‌دلیل عدم اطلاع از قانون در اکثر اوقات با جریمه‌های ریز و درشت مواجه می‌شود. پرسپولیس در روزی که چهارمین پیروزی پیاپی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها را تا حدود زیادی قطعی کرد در اقدامی عجیب، بهانه‌ای به دست مسئولان AFC داد.
در این بازی شهریار مغانلو، مهاجم پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمش مقابل گوای هند انتخاب شد؛ جایی که مغانلو باید در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی شرکت می‌کرد ولی این اتفاق نیفتاد و امید عالیشاه به این کنفرانس رفت. در بند ۳ ماده ۳۵ قوانین فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا آمده است: «سرمربی تیم‌ شرکت‌کننده و بهترین بازیکن زمین باید در کنفرانس بعد از هر بازی، حضور پیدا کنند.» این ماده از قوانین لیگ قهرمانان می‌گوید که در کنفرانس پس از بازی پرسپولیس و گوا، شهریار مغانلو حتماً باید شرکت می‌کرده ولی مشخص نیست که چرا امید عالیشاه از سوی باشگاه به این کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده است. جریمه نرفتن بهترین بازیکن به نشست خبری چیست؟ در بند ۵ ماده ۳۵ قوانین لیگ قهرمانان آسیا آمده است: «هر شخصی که نتواند در یک کنفرانس مطبوعاتی الزامی شرکت کند حداقل ۱۰ هزار دلار جریمه خواهد شد. همچنین باشگاه شرکت کننده طبق ماده ۳.۳.۹ مسئول هرگونه حضور پیدا نکردن در یک کنفرانس مطبوعاتی است. کمیته انضباطی AFC ممکن است مجازات‌های بیشتری بنا به صلاحدیدش اعمال کند.»
با این اوصاف پرسپولیسی‌ها احتمال دارد به خاطر یک کنفرانس مطبوعاتی ساده حداقل ۲۰ هزار دلار جریمه شوند که ۱۰ هزار دلار آن مربوط به شهریار مغانلو و ۱۰ هزار دلار آن مربوط به خود باشگاه پرسپولیس است؛ جریمه‌ای که اگر اعمال شود نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها قوانین لیگ قهرمانان را بدرستی نخوانده‌اند.
دیروز باشگاه پرسپولیس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در همین باره علیرضا اشرف، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال پرسپولیس، اظهار کرد: «من از ناظر AFC سوال کرده‌ام و در این دوره از رقابت‌ها الزامی برای حضور بهترین بازیکن زمین وجود ندارد اما سرمربی حتماً باید در نشست خبری شرکت کند.» این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در قوانین لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱، صراحتاً عنوان کرده که بهترین بازیکن زمین باید در نشست خبری بعد از بازی شرکت کند و اگر این چنین نباشد، باشگاه مذکور جریمه می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7612/14/575353/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها