طلا و نقره رستمی و مرادی در آسیا به کارشان نیامد

وزنه برداری سهمیه المپیک می گیرد؟




گروه ورزشی / رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک روزهای جمعه و شنبه در تاشکند پیگیری شد. سهراب مرادی و کیانوش رستمی 2 وزنه بردار نامدار کشورمان بودند که به ترتیب موفق به کسب مدال برنز و طلا شدند. رقابت‌های روز پنجشنبه مسابقه گروه A دسته 89 کیلوگرم با حضور کیانوش رستمی و علی میری دو ملی‌‌پوش کشورمان آغاز ‌‌شد که رستمی و میری در پایان رقابت این دسته به مقام اول و پنجم رسیدند. کیانوش رستمی، ملی پوش وزنه‌برداری کشورمان که امید زیادی برای کسب سهمیه المپیک توکیو داشت با وجود رسیدن به طلای مجموع، به‌دلیل عدم مهار وزنه‌های مورد نظر، امتیازات لازم را کسب نکرد و نتوانست جواز حضور در المپیک را به‌دست آورد. رستمی که ناراحت از عدم کسب نتایج مورد نظرش بود به دوربین پخش زنده این رقابت‌ها در آخر مسابقه‌اش عنوان کرد: «من استرس زیادی داشتم و همین مسأله باعث شد تا خوب نتیجه نگیرم، مجبور شدم در مسابقات زیادی شرکت کنم و بارها تست دوپینگ دادم اما این بار هم امتیازات لازم را به دست نیاوردم. شش ماه چیزی نخوردم وزن خودم را پایین آورده‌ام برای اینکه بتوانم سهمیه المپیک بگیرم اما این مسیر خوبی برای من نبود.» اعتراض و ناراحتی او به حدی بود که رسانه‌های خارجی هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. سایت Insidethegames در گزارشی نوشت: «رستمی یکی از محبوبترین وزنه‌برداران جهان که در دو بازی المپیک گذشته طلا و نقره کسب کرده، برای کسب سهمیه المپیک توکیو ناکام مانده است. او از کاهش وزن شکایت کرد؛ هرچند گفته می‌شود که او درخواست کرده بود تا در وزن منفی ۸۱ کیلوگرم المپیک در ازبکستان شرکت کند. رستمی در این مسابقات از استرس زیاد صحبت کرده بود. وی ۲ حرکت خوب داشت و ۴ حرکت را از دست داد.» بعد از رستمی نوبت به سهراب مرادی رسید. مرادی در رقابت دسته 96 کیلوگرم با مجموع 384 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.
با این وزنه‌ها مرادی هم مانند رستمی برای کسب سهمیه المپیک به امتیاز لازم نرسید و کسب این مدال ها به کارشان نیامد. البته شانس کمی در مسابقات گزینشی بعدی برای این دو مدال آور ایران در المپیک های قبلی وجود دارد و باید دید آنها در نهایت به توکیو می رسند یا نه. گفتنی است علی داوودی و علی هاشمی هم جز شانس های وزنه برداری ایران برای کسب سهمیه هستند ولی به نظر می رسد اولویت فدراسیون وزنه برداری رستمی و مرادی هستند.
گفتنی است، سیده الهام حسینی و الناز باجلانی ملی‌پوشان دسته 81 کیلوگرم بانوان کشورمان نیز روز جمعه در مسابقات قهرمانی آسیا روی تخته رفتند که به ترتیب پنجم و ششم شدند. همچنین روز شنبه رسول معتمدی و رضا دهدار در رقابت دسته 102 کیلوگرم در جایگاه اول و چهارم ایستادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7612/14/575354/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها