چند پیشنهاد حداد عادل برای مطالعه در پویش «کتابخوانی ملی»




گروه فرهنگی/ غلامعلی حداد عادل با پیوستن به پویش «کتابخوانی ملی» و معرفی چند کتاب به علاقه‌مندان اظهار امیدواری کرد این پویش موفق به تشویق جوانان برای صرف زمان بیشتری برای مطالعه شود.
حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در پویش «کتابخوانی ملی» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است، گفت: «پیشنهادم در حوزه کتاب‌های ادبی، مکتوبات مولانا جلال‌الدین رومی صاحب مثنوی است.شاید بسیاری ندانند که از مولانا غیر از مثنوی، دیوان شمس، فیه ما فیه و مجالس سبعه، مجموعه نامه‌هایی هم موجود است.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «چاپ انتقادی و دانشگاهی این نامه‌ها با تصحیح توفیق سبحانی بوده که توسط مرکز نشر دانشگاهی چاپ‌ شده است. بنده نیز گزیده‌ای از این نامه‌ها را که حاوی 65 نامه است با شرح و توضیح لغات و عبارات مشکل، همراه با یک مقدمه‌ 130 صفحه‌ای منتشر کرده‌ام.»
حداد عادل تصریح کرد: «سلسله کتاب‌هــــــــــــای «روزنامـــــــــه خاطرات ناصرالدین‌شاه قاجـــــــــــار» از جمله آثار خواندنی در حوزه تاریخ است. ناصرالدین‌شاه از زمان به قدرت رسیدن تا سه روز قبل از ترور، یادداشت‌های روزانه می‌نوشته ‌است. این موضوع اهمیت دارد تا بدانیم ناصرالدین‌شاه که مهم‌ترین پادشاه قاجار است و در حساس‌ترین زمان این سلسله حکومت کرده؛ دارای چه شخصیت، تفکر و جهان‌بینی بوده و یا اساساً کارهای موردعلاقه او چه بوده است.»
او در ادامه اثر دوجلدی «شرح زندگانی من» (تاریخ اجتماعی و اداری دوره قاجاریه) نوشته عبدالله مستوفی و یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی را در «پویش کتابخوانی ملی» پیشنهاد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7612/15/575355/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها