قالیباف در همایش «خلیج فارس خانه ماست»:

حضور نیروهای نظامی خارجی تهدیدی برای خلیج فارس است



رئیس مجلس شورای اسلامی خلیج فارس را جگرگوشه و فخر ایرانیان دانست و گفت: خلیج فارس برای ما مهم و باشکوه است ولی باشکوه‌تر آن است که شاهد خروج همه نیروهای نظامی خارجی از منطقه باشیم.
به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف روز گذشته در همایش مجازی خلیج فارس که با حضور و سخنرانی جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح برگزار شد، امنیت را مهم‌ترین موضوع و مؤلفه همه انسان‌ها در همه مناطق دانست و تأکید کرد: امروز هرگونه حضور نیروهای نظامی خارج از منطقه، نه تنها موجب حفظ امنیت در منطقه نخواهد شد بلکه خود آن باعث تهدید و ناامنی در منطقه است.
قالیباف در ادامه افزود: حضور این نیروهای نظامی خارجی که در رأس آنها امریکا قرار دارد باعث از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی در منطقه و خارج از منطقه شده است. اگر امروز شاهد وجود فاصله و شکافی در جنوب و شمال خلیج فارس هستیم به دلیل وجود نیروهای امریکایی در منطقه است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم و حساس منطقه خاورمیانه در تأمین انرژی جهان، گفت: مسلم و قطعی است که ایران قوی در عمل نشان داده است هرگز دست امریکا به شمال خلیج فارس نخواهد رسید و تحرکات امریکا اثری در شمال خلیج فارس نخواهد داشت. او در این باره ادامه داد: امیدواریم همه کشورها دست به دست هم، پای امریکا را از منطقه قطع کنند و نظامیان خارجی که موجب تهدید و ناامنی در منطقه شده‌اند را از منطقه بیرون کنیم تا منطقه‌ای شادتر داشته باشیم. قالیباف همگرایی، خودباوری و وجود نیروی بازدارنده در منطقه را عناصر ضروری برای لازمه اخراج نظامیان خارجی از منطقه دانست و افزود: کشورهای منطقه باید با پرهیز از هرگونه اختلاف و واگرایی، در کنار یکدیگر باشند. باید به قدری قوی باشیم که برهم‌زنندگان امنیت منطقه، فرصت بروز و ظهور در منطقه پیدا نکنند، لذا نیازمند یک الگوی امنیتی منطبق با شرایط حوزه خلیج فارس هستیم.
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات سیاسی روز، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که تولید قدرت، چه قدرت هوشمند و چه قدرت نرم و چه قدرت سخت، ضامن امنیت ملی و ضامن قدرت دیپلماسی است. اگر کسانی به هر دلیلی، دوگانه فرصت‌طلبانه از قدرت میدانی و دیپلماسی معرفی کنند، بدانند که این رویکرد ضد منافع ملی، ضد تجربه بشریت، ضد علم و ضد هرگونه منطقی است و می‌دانیم که حاج قاسم عزیز، هنرش این بود که برای کشور تولید قدرت می‌کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7616/3/575749/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها