اخبار




کاهش ۲۱۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز نخست هفته

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران (شنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه) با کاهش ۲۱۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه) به ۹ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسید.
 روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا در روزهای اخیر تشدید شده است. به‌نظر می‌رسد که به‌دلیل تحولات سیاست خارجی و چشم‌انداز کاهشی نرخ دلار، قیمت‌ها در بازار سکه و طلا تمایل به افت بیشتر دارد، به‌طوری که فعالان این بازار کاهش بیشتر قیمت‌ها را انتظار دارند.
بر این اساس، تا عصر شنبه، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۲۱۰ هزار تومان نسبت به پنجشنبه به رقم ۹ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۳۰۰هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورد.
علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۹۶۴ هزار تومان رسید.قیمت مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد.
اونس جهانی طلا نیز روز گذشته یک‌هزار و ۷۶۹ دلار و ۴۹ سنت فروخته شد. کاهش قیمت دلار به‌عنوان مهم‌ترین عامل افت قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر به شمار می‌رود./ایرنا

ویلاسازی اطراف سدهای تهران ممنوع شد

شورای عالی شهرسازی و معماری هر گونه ساخت و ساز مسکونی و ویلایی در حوضه آبریز ۶ سد استان‌های تهران و البرز را مطلقاً ممنوع کرد.
 فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون طرح سامان‌دهی فضایی-عملکردی حوضه‌های آبریز سدهای تأمین کننده آب شرب شهر تهران و همچنین حوضه آبریز سد طالقان در استان البرز را به استانداران البرز و تهران ابلاغ کرد./مهر

شرایط جدید برخورداری از بخشودگی‌های جرایم مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای، شرایط جدید بخشودگی جرایم مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی را اعلام کرد. این بخشنامه  روز ۲۳ فروردین ماه امسال ابلاغ شده‌است.
 براساس این بخشنامه، فعالان اقتصادی و بنگاه‌هایی که مانده بدهی مالیاتی خود، طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان خردادماه ۱۳۹۹، را تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ پرداخت کرده باشند، از ۷۲ درصد بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.
همچنین پرداخت مانده بدهی برگ قطعی در این تاریخ، تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال، ۷۰ درصد بخشودگی جرایم برای فعالان اقتصادی به همراه خواهد داشت. از طرفی برای آن دسته از فعالان اقتصادی که مانده بدهی مالیاتی آنها طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ 01/۰۴/1399 طی مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این بخشنامه پرداخت شود، از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شوند. در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده فوق، به ازای هر ماه ۲ درصد از بخشودگی موضوع این بند کسر می‌شود./ایلنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7618/8/575933/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها