ایران در ایران




برخورد جدی با قاچاق جوجه یک روزه در آذربایجان غربی

ارومیه - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با هرگونه قاچاق جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط بشدت برخورد خواهد شد.
به‌گزارش مهر، رضا یوسفی رضایی در جلسه بررسی مشکلات تولید جوجه یک روزه گوشتی واحدهای تولیدی استان با بیان اینکه نهاده اصلی صنعت طیور جوجه یک روزه است، افزود: هم اکنون ۷۳۶ مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه مرغ، ۶ کارخانه جوجه کشی با ۹۴ میلیون قطعه ظرفیت تولید، ۱۵ کشتارگاه طیور با ظرفیت ۳۹ هزارو ۵۰۰ قطعه کشتار در ساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۳۶ هزار تن در استان فعال است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ در سطح استان به حالت ثبات رسیده و مشکلی در تأمین مرغ مورد نیاز مردم وجود ندارد، ادامه داد: باید بازرسی و نظارت‌ها مؤثر و کاربردی‌تر از گذشته انجام گیرد تا عرضه مرغ موجود در بازار به وضعیت پایداری برسد.

تشنگی حیات وحش در خراسان شمالی

بجنورد - معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه افت شدید باران موجب بروز خشکسالی در استان شده است، گفت: متأسفانه این پدیده طبیعی روی زندگی حیات وحش این استان نیز تأثیر گذاشته است.
به گزارش ایسنا، لشکری افزود: تقریباً تمامی عرصه‌های خراسان شمالی متأثر از خشکسالی است، اما مهم‌ترین دغدغه‌های ما برای مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل در اسفراین و میاندشت در جاجرم است. لشکری ادامه داد: پوشش گیاهی در منطقه سالوک و ساریگل از همان ابتدا کم بوده و خشکسالی نیز روی آن تأثیرگذار شده است و نگران جمعیت قوچ و میش در این منطقه هستیم. وی اظهارکرد: از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ما برای جمعیت آهو در منطقه حفاظت شده میاندشت است.

رودخانه‌های هرمزگان سند دار شدند

بندر عباس - رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور اولین اسناد مالکیت رودخانه‌های این استان به‌نام شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خبر داد و یادآور شد: این اسناد در ۶ فقره برای رودخانه‌های حسن لنگی و جلابی، جمعاً به طول ۵۶ هزار و ۸۹۵ متر و به مساحت یک هزار و ۹۹ هکتار توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان صادر شده است.
علی صالحی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان، هدف از صدور اسناد مالکیت برای رودخانه‌های حسن لنگی و جلابی را تثبیت مالکیت دولت و اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، تصرف غیرقانونی و دست‌اندازی به حریم و بستر این سرمایه‌های ملی برشمرد. رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: گزارشی مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حفاظت شده کوه گنو بندرعباس واصل شده و بر این اساس بررسی موضوع به‌صورت ویژه توسط دستگاه قضایی استان در دست پیگیری و اقدام است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7618/9/575936/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها