انهدام باند فروش اسلحه امریکایی در فضای مجازی




گروه حوادث / اعضای یک باند که سلاح‌های امریکایی را از ترکیه وارد ایران کرده و در فضای مجازی می‌فروختند از سوی پلیس دستگیر شدند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، از چندی قبل با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در فضای حقیقی و مجازی، پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از فعالیت یک باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی مطلع شد. با پیگیری ماجرا اعضای این باند متخلف با اقدام به‌موقع پلیس طی ۴۸ ساعت شناسایی و در کمتر از دوهفته تمامی اعضای آن دستگیر شدند.سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا در مورد سلاح‌های کشف شده از این باند گفت: تمامی سلاح‌های کشف شده ساخت امریکا هستند و از کشور ترکیه وارد شده‌اند. بنابراین از کشور ترکیه درخواست داریم که در این خصوص اقدامات کاربردی انجام دهد و از ورود محموله‌های ضدانسانی و امنیتی در کشور جلوگیری کند.
مجازات خرید و فروش سلاح
رضایی تأکید کرد: برای خرید و فروش سلاح چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی مجازات سنگین ۶ ماه تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است. ناجا برخورد با این امر مهم را به‌عنوان مأموریت ذاتی و جدی دنبال می‌کند.
جانشین فرمانده ناجا از شهروندان خواست که هرگونه خبر مبنی بر خرید و فروش، ساخت و نگهداری سلاح را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و شماره‌های ۱۹۷و ۱۴۷ اطلاع دهند و یقین داشته باشند که پلیس این موضوع مهم را با جدیت پیگیری و با آن برخورد خواهد کرد.
ممنوعیت استفاده از سلاح در عروسی و عزا
رضایی همچنین تأکید کرد: استفاده از سلاح در مراسم و مناسبت‌ها ممنوع و جرم است و بشدت برخورد خواهیم کرد. دستگاه قضایی نیز در این خصوص همراه و همسو با ناجاست.وی ادامه داد: طی یک سال گذشته در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عروسی و عزا در استان خوزستان تلفات بسیاری را شاهد بودیم. از این‌رو تمامی دستگاه‌ها و بویژه رسانه‌ها برای رعایت حقوق شهروندی باید پای کار بیایند تا دارندگان سلاح احساس ناامنی کنند و سلاح‌های خود را تحویل دهند تا به‌عنوان مجرم در اختیار دستگاه قضا قرار نگیرند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7618/12/575944/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها