ارسال کالا با روبات پرنده



علیرضا احمدی- کمپانی آلمانی طراحی و تولید پهپاد Wingcopter به تازگی از یک مدل جدید این روبات پرنده رونمایی کرده است که می‌تواند به‌طور همزمان و در طول یک پرواز، 3بسته پستی را به مکان‌های مختلف برساند که این کارکرد در میزان مصرف انرژی و همچنین زمان بسیار تأثیرگذار است.
«تام پلامر»، مدیرعامل این کمپانی معتقد است این پهپاد که Wingcopter 198 نام دارد و از سیستم eVTOL استفاده می‌کند می‌تواند بازی را در دنیای پهپادهای ویژه حمل بار عوض کند و فرصتی مناسب برای ایجاد شبکه ارسال کالا در ناوگان پهپادها در هر مکانی به‌وجود بیاورد.
این پهپاد 8 روتور دارد و با وزن 20کیلوگرم از 2عدد باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کند. حداکثر وزنی که این پهپاد تاکنون ساخته شده و به پرواز درآمده، 25کیلوگرم است.
این پهپاد می‌تواند بسته‌هایی با ابعاد 22در40 در 19سانتیمتر را به‌طور همزمان با اتصال به دستگیره‌هایی موجود در زیر پهپاد، حمل کند.
همچنین براحتی به پرواز درمی‌آید اما فعلاً سرعت پرواز و حرکت آن بسیار کم است. این پهپاد در بهترین حالت می‌تواند تا 75کیلومتر پرواز کند و البته قابلیت پرواز حضور در آسمان را به‌مدت زمان 40دقیقه دارد درحالی که درمجموع بسته‌هایی به وزن 5کیلوگرم را در یک پرواز یکطرفه با خود حمل می‌کند. پهپاد Wingcopter هنگام رسیدن به مقصد، سرعت خود را کم و ارتفاعش را کاهش می‌دهد سپس کالا را درحالی که به یک سیم ارتجاعی متصل است بر زمین می‌گذارد و به راه خود ادامه می‌دهد. این پهپاد همچنین از هوش مصنوعی، سنسورها و نرم افزاری خاص برای پرهیز از برخورد با موانع بهره می‌گیرد و هنگام قراردادن بسته در مقصد مشخص شده یا فرود، از سنسور نوری ویژه‌ای بهره می‌گیرد تا دقتش در شناسایی محل افزایشی چشمگیر یابد.
 Wingcopter احتمالاً در مناطق صعب العبور و دورافتاده طرفداران بسیاری خواهد داشت و گفته می‌شود هنگام وقوع بلایای طبیعی نیز می‌توان از آن بیشترین بهره را گرفت. این پهپادها به صفحه نمایش 4K و 32اینچی مجهز هستند و می‌توانند به اینترنت 5G که از طریق ماهواره تأمین می‌شود اتصال یابند. گفتنی است هر 10 پهپاد این کمپانی را می‌توان توسط یک اپراتور کنترل کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7621/13/576297/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها