طنین پرقدرت فریاد حمایت از فلسطین در جهان



گروه جهان/ هزاران فلسطینی روز گذشته درحالی آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را تحت فشارهای شدید رژیم صهیونیستی در قدس اقامه کردند که در سراسر جهان قلوب مسلمانان و آزادگان جهان که در تظاهرات روز قدس شرکت کردند، با آنها همراه بود.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «وفا»، رژیم صهیونیستی صبح دیروز همزمان با آغاز مراسم مربوط به روز جهانی قدس با اعلام آماده‌باش کامل به نیروهای خود و گسترش نیروهای ضد شورش و ویژه خود در شهر قدس، اقدام‌های امنیتی خود را افزایش داد و مسیرهای منتهی به مسجدالاقصی را بست. بر‌اساس این گزارش، اقدام پلیس رژیم صهیونیستی همزمان با اعزام نیروهای زیادی از یگان‌های سرکوبگر اشغالگر به محله شیخ جراح در نزدیکی بخش قدیمی شهر قدس و دستگیری ۱۱ نفر از فلسطینی‌های ساکن قدس و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر از آنها در پنجشنبه شب توسط نیروهای رژیم صهیونیستی انجام شد. درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که اهالی محله شیخ جراح در حمایت و همبستگی با صاحبان منازلی که به تخلیه از آنجا تهدید شده‌اند با نیروهای رژیم صهیونیستی درگیر شدند که به گفته اهالی، شدت این درگیری در این محل تاکنون بی‌سابقه بوده است. نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز نیز در هراس از روز قدس، در کوچه‌های مختلف شهر قدس مستقر شدند و با ایجاد ایستگاه‌های بازرسی هویت شهروندان که خواهان ورود به شهر قدس و مسجدالاقصی بودند را بررسی و تعدادی از آنها را بازداشت کردند. هرچند آنان با هدف کاهش تعداد نمازگزاران در مسجدالاقصی در مناطق مختلف شهر قدس اقدامات شدید امنیتی وضع کرده و مسیرهای منتهی به مسجدالاقصی را بستند. اما خبرهای عصر دیروز خبرگزاری وفا حاکی از آن بود که دست‌کم 70 هزار فلسطینی وارد قدس شده و با شکوهی تمام آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را اقامه کردند. در  خطبه های نماز جمعه در مسجد الاقصی «شیخ یوسف ابو اسنینه»  به عنوان خطیب نماز  گفت: به سازشکاران با رژیم اشغالگر قدس می گوییم که وعده حق الهی را فراموش و از آن بسیار دور شدید و به آن پشت کردید و بدانید که پیروزی آینده از آن خداست.
همنوایی آزادگان جهان با آرمان‌های فلسطین
با وجود محدودیت‌های کرونایی که در اغلب کشورهای جهان جاری است، حامیان مردم مظلوم فلسطین در سراسر جهان به مناسبت روز قدس به خیابان‌ها رفته و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.
به گزارش ایرنا، با وجود محدودیت‌های کرونایی و اعلام قبلی مبنی بر برگزار نشدن تجمعات مردمی و راهپیمایی روز جهانی قدس؛ مردم عراق در استان‌های نجف اشرف، دیاله، بصره و بغداد و تعدادی از شهرهای جنوبی عراق ترجیح دادند بدون توجه به خطر کرونا، این روز را گرامی بدارند. در جریان این راهپیمایی‌های مردمی، مانور کاروان‌های خودرویی و تجمع‌های ویژه روز جهانی قدس، تصاویر فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و دیگر فرماندهان برجسته مقاومت و جهاد عراق بر دوش مردم حمل شد.
احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی پاکستان نیز با توجه به دستور‌العمل دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پیروی از مقررات بهداشتی، روز جهانی قدس را به صورت راهپیمایی خودرویی و موتوری در شهرهای مختلف پاکستان از اسلام‌آباد پایتخت گرفته تا شهرهای لاهور، پیشاور، کراچی و کویته برگزار کردند.  در روسیه هم جامعه بزرگ ۳۰ میلیون نفری مسلمانان این کشور همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز بین‌المللی قدس را با شکوه خاصی در مساجد این کشور برگزار کردند. در افغانستان نیز گروهی از جوانان کابل با راه‌اندازی کاروان خودروهای حامل پرچم ملی افغانستان و فلسطین و گردش در مناطق مختلف پایتخت، از روز جهانی قدس تجلیل کردند.
در اردن نیز مردم این کشور با حضور در راهپیمایی و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، همبستگی خود را با فلسطینیان اعلام کردند و اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را خواستار شدند. آنان همچنین از دولت اردن خواستند برای جلوگیری از قانون‌شکنی‌ها و جنایات اسرائیل به دادگاه بین‌المللی مراجعه کند.
در همین حال «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت روز قدس، پیشنهاد کرد که برای کمک به ملت فلسطین باید کالای ساخت امریکا و رژیم صهیونیستی تحریم شوند. وی در این سخنرانی تأکید کرد: قرار گرفتن روز جهانی قدس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان بیانگر این موضوع است که قدس مسئولیتی برای ملل اسلامی به دنبال دارد و یکی از تعهدات ایمانی مسلمانان است.در همین حال هزاران نفر از مردم یمن نیز در نقاط مختلف این کشور در حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها رفتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7622/4/576359/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها