اخبار



روحانی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران:
هم «میدان» هم «دیپلماسی» متعلق به ملت است

رئیس جمهوری استقلال، امنیت و آزادی امروز و فردای کشور را رهاورد خون شهدای بزرگوار و آثار و فداکاری همه ایثارگران دانست و گفت: همه جامعه وامدار و مدیون شهدا اعم از شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان سلامت و خانواده معظم آنان هستند و خدمت به این عزیزان وظیفه و بزرگترین افتخار دولت و همه مسئولان کشور است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، با اشاره به قالب‌بندی‌های ایجاد شده در روزهای اخیر با موضوع «میدان» و «دیپلماسی»، خاطرنشان کرد: هم میدان متعلق به ملت ایران است و هم دیپلماسی به همه آحاد ملت تعلق دارد و آنچه تا امروز ما را از همه کوره راه‌ها دور نگه داشته و همه را در بزرگراه نظام قرار داده، یگانگی میدان و دیپلماسی بوده و خواهد بود.
روحانی با بیان اینکه امروز انقلابی بودن، قدم برداشتن در مسیر پرکردن هرگونه شکافی میان ارکان نظام، دولت – ملت و میان اقوام ایرانی است، گفت: هرگونه تلاش در مسیر ایجاد شکاف خواسته یا ناخواسته هیچ نسبتی با ارزش‌های انقلاب ندارد.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام مذاکرات احیای برجام در وین، گفت: امروز درحال گفت‌و‌گو با قدرت‌های جهانی بر سر حق خودمان و منافع راهبردی کشور هستیم و همان‌طور که کسی حق ندارد روحیه رزمنده در خط مقدم جنگ را تضعیف کند، چنین حقی درباره رزمنده خط مقدم دیپلماسی را هم ندارد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات مهم انجام شده درمورد خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دولت تدبیر و امید، از اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، پرداخت قریب به 14 هزار میلیارد تومان از معوقات ایثارگران، حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران و اولویت دادن به واکسیناسیون ایثارگران در ایام شیوع ویروس کرونا به عنوان اقداماتی که با هدف خدمت‌رسانی شایسته به ایثارگران در این دولت انجام شده است، نام برد. در پایان این دیدار یک جلد قرآن نفیس که خطاطی آن به دست یک شهید انجام شده بود به رسم یادبود از سوی جامعه بزرگ ایثارگری کشور به رئیس جمهوری تقدیم شد.

مبلغ فطریه از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری، مبلغ فطریه امسال روزه‌داران را اعلام کرد و گفت: برای افرادی که برنج ایرانی مصرف می‌کنند، میزان فطریه هر نفر حدود ۱۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برنج خارجی مصرف می‌کنند، میزان فطریه هر نفر ۷۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام محمد رضایی در پاسخ به نحوه تشخیص قوت غالب هر خانواده برای پرداخت فطریه تصریح کرد: اکنون عمده مصارف و قوت غالب مردم جهان گندم است، بنابراین توجه به قوت غالب الزامی نیست، اما بهتر است کسانی که مصرف اصلی‌شان برنج است، برنج را معیار پرداخت فطریه در نظر بگیرند.
مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: به عنوان مثال برای یک خانوار ۵ نفره زکات فطره هر نفر با احتساب گندم ۱۰۰ هزار تومان خواهد شد که البته زکات هم در قالب اصل جنس یا تبدیل آن به پول، چه به‌صورت دستی و چه به صورت کارت به کارت، مانعی ندارد.
حجت‌الاسلام رضایی زمان پرداخت زکات فطره را نیز از غروب شب عید تا ظهر روز عید فطر اعلام و تأکید کرد: اما کسانی که نماز عید فطر به‌جا می‌آورند تا قبل از نماز آن را باید پرداخت کنند.
او درباره کفاره روزه نگرفتن نیز گفت: برای فردی که به صورت عمدی روزه نگرفته است، 60 مُدِ طعام باید به فقرا و نیازمندان طعام دهد که هر مُدِ ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است، بنابراین 60 مد طعام معادل 300 هزار تومان برای یک روز کفاره بی‌اعتنایی عمدی به روزه می‌شود، اما برای یک روزه کفاره غیر عمد نیز یک مُدِ طعام یا ۵ هزار تومان معیار است.
به گفته مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری، طبق فتاوای غالب مراجع زکات فطره باید به فرد نیازمند شیعه پرداخت شود، اما پرداخت زکات فطره به مسلمانان غیر شیعه ایرادی ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7625/2/576684/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها