اخبار




کلاهبرداری به بهانه ثبت‌نام واکسن کرونا

گروه حوادث /: این روزها با توجه به شروع واکسیناسیون کرونا در کشور و اعلام ثبت‌نام برای تشکیل پرونده بهداشتی در سامانه وزارت بهداشت عده‌ای سودجو دست به کار شده و به بهانه ثبت‌نام افراد برای واکسن اقدام به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان و کلاهبرداری می‌کنند. این افراد شیاد با ارسال پیامی برای کاربران و فرستادن آدرس یک لینک جعلی از مردم می‌خواهند برای ثبت‌نام نوبت واکسن کرونا وارد لینک سایت سیب شده و با ثبت اطلاعات شخصی خود در مرکز بهداشت ثبت‌نام کنند و نوبت دریافت واکسن بگیرند.
در صورتی که این پیام و لینک سایت جعلی بوده و سامانه سیب به هیچ عنوان در دسترس مردم نیست بلکه فقط مراقبان سلامت و پزشکان می‌توانند وارد شوند. به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس، در شرایط فعلی برای ثبت‌نام واکسن نیاز به ثبت‌نام اینترنتی در هیچ لینک و پرداخت هزینه‌ای نیست. بنابراین مردم نباید فریب پیام‌های مجازی را خورده و وارد لینک‌های جعلی شوند. اگر تصمیمی توسط مسئولان گرفته شود، در رسانه‌های رسمی به‌صورت عمومی اعلام می‌شود. براساس این گزارش برای تشکیل و استعلام پرونده بهداشتی با شماره نزدیکترین مرکز یا پایگاه یا خانه بهداشت محل سکونت خود تماس بگیرید و از مراقبان سلامت و بهورزان مرکز در مورد دارا بودن یا نبودن پرونده بهداشتی خود سؤال کنید.

تاجر پسته در دام واردکنندگان قلابی

گروه حوادث / چهار مرد که از یک تاجر پسته ۱۴ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند پس از جلب رضایت شاکی از جنبه عمومی جرم در شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت تاجر جوانی که مدعی بود 4 نفر در قالب یک شرکت عمرانی از او کلاهبرداری کرده‌اند، آغاز شد. وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من وارد کننده پسته هستم و برای بسته‌بندی پسته‌ها نیاز به دستگاهی داشتم که باید از خارج از کشور وارد می‌شد. به همین خاطر با 4 نفر آشنا شدم که مدعی بودند می‌توانند در پوشش شرکت عمرانی دستگاه مورد نظر را از آلمان به ایران وارد کنند. به‌همین خاطر مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به حساب آنها واریز کردم و آنها هم در مقابل مدارکی به من دادند که نشان می‌داد مبلغ را به حساب شرکت آلمانی واریز کرده‌اند. ولی با گذشت چندین ماه هیچ خبری از وارد شدن دستگاه مورد نظر نشد و من هم برای پیگیری با آنها تماس گرفتم که پاسخم را ندادند و بعد از مدتی متوجه شدم آنها کلاهبردار بوده‌اند.
با شکایت تاجر جوان چهار متهم ردیابی و بازداشت شدند و مشخص شد آنها پول را به حساب شرکت آلمانی واریز نکرده‌اند و با نشان دادن قراردادی جعلی مرد تاجر را فریب داده‌اند که هر 4 متهم به اتهام کلاهبرداری شبکه‌ای در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. در ابتدای جلسه شاکی گفت: متهمان بعد از دستگیری مبلغ ۱۴ میلیارد را به حسابم واریز کرده‌اند تا رضایتم را جلب کنند اما کاری که آنها انجام دادند باعث شد ضرر چند میلیاردی کنم. به همین خاطر از جنبه عمومی برای آنها درخواست مجازات دارم. سپس چهار متهم یک به یک به دفاع از خود پرداختند.با پایان دفاعیات متهمان قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7625/12/576718/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها