اخبــــار




حمایت فرانک ریبری و پوگبا از فلسطینی‌ها

در آستانه به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم نمازگزار فلسطین در مسجد الاقصی حملات متعددی را انجام دادند که منجر به شهادت و مجروح شدن بسیاری از مردم بی‌گناه شد. این اقدام غیرانسانی متجاوزان صهیونیست باعث شد تا بازیکنان فوتبال در شیلی، کویت و جام امیر قطر از مظلومیت مردمان فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی صحبت کنند. این واکنش‌ها حتی به ستاره‌های فوتبال در اروپا هم رسید و فرانک ریبری، فوق ستاره مسلمان و سابق تیم ملی فرانسه با انتشار عکسی و هشتگ «زندگی فلسطینیان اهمیت دارد» در اینستاگرام اش اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. علاوه بر این پل پوگبا ستاره مسلمان منچستر یونایتد نیز با انتشار یک استوری به این موضوع پرداخت. او در استوری خود، نوشت: «دنیا نیاز به صلح و محبت دارد. در آستانه عید فطر قرار داریم. شما را دعوت می‌کنم که یکدیگر را دوست داشته باشید. برای فلسطین دعا کنید.»

تظاهرات ژاپنی‌ها برای لغو المپیک

در حالی که کمتر از ۳ ماه به بازی‌های المپیک توکیو زمان باقی مانده، نظرسنجی‌های جدید صورت گرفته نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد از شهروندان ژاپنی مخالف برگزاری بازی‌ها هستند. با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن، تمدید شرایط اضطراری در توکیو و چند منطقه دیگر تا پایان ماه جاری میلادی، این سؤال را به وجود آورده که آیا المپیک برگزار می‌شود؟ این نظرسنجی روزهای ۷ تا ۹ مه (۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت) جمع‌آوری شده که ۵۹ درصد پاسخ دهندگان درخواست لغو بازی‌ها را داشتند و ۳۹ درصد نیز اعلام کردند بازی‌ها باید برگزار شود. تعویق المپیک جزو گزینه‌ها نبود. علاوه بر این روز یکشنبه حدود ۱۰۰ نفر از مخالفان المپیک اطراف استادیوم ملی المپیک در ژاپن تظاهرات کردند.

عباس‌زاده بهترین مهاجم آسیا شد

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته یک نظرسنجی برای انتخاب بهترین مهاجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 در منطقه غرب به راه انداخت و دیروز (دوشنبه) این نظرسنجی به پایان رسید.  بر همین اساس محمد عباس زاده، مهاجم تراکتور با کسب 60 درصد آرا به عنوان بهترین انتخاب شد. شهریار مغانلو از پرسپولیس و شیخ دیاباته از استقلال به ترتیب با کسب 28 و 6 درصد آرا در رده دوم و سوم بهترین مهاجمان مرحله گروهی لیگ قهرمانان قرار گرفتند.

مارگا به الهلال پیوست

باشگاه الهلال عربستان رسماً اعلام کرد با موسی مارگا مهاجم مالیایی پورتو پرتغال قرارداد امضا کرد. این ستاره در خط حمله پورتو زوج مهدی طارمی مهاجم ملی پوش کشورمان بود. طبق توافق صورت گرفته و قرارداد امضا شده، مارگا 3 ساله به تیم متمول سعودی پیوست و قرار است سالانه 5 میلیون یورو دستمزد دریافت کند. در مجموع الهلال برای جذب این مهاجم 15 میلیون یورو (تقریباً 400 میلیارد تومان) هزینه کرده است. استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الهلال برود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7625/14/576725/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها