دیگه چه خبر؟



ظریف چرا به وین نرفت

   خبر اول اینکه، سفر وزیر امور خارجه ایران به اتریش لغو شد. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در پی انتشار اخبار منتشر شده مبنی بر این که محمد‌جواد ظریف در ادامه تور اروپایی خود سفر به وین را لغو کرده است، گفت: آقای ظریف، سفر در این شرایط را به مصلحت ندانست و لذا ترتیبات سفر نهایی نشد.  در همین رابطه منابع اتریشی به‌نقل از وزارت امور خارجه این کشور ادعا کردند که ظریف به‌خاطر برافراشته بودن پرچم رژیم صهیونیستی روی بناهای مقر نخست‌وزیری و وزارت امور خارجه اتریش، سفر خود به وین را لغو کرده است. وزیر امور خارجه ایران در چند روز اخیر سفرهای متعددی در راستای روابط دوجانبه به کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی داشته است. سید عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه کشورمان هم که این روزها برای مذاکره بر سر چگونگی احیای برجام در وین، پایتخت اتریش به سر می‌برد جمعه شب با انتقاد از این اقدام اتریش در برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی بر سر ساختمان‌های دولتی خود نوشته بود: «وین مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دفتر سازمان ملل متحد می‌باشد و اتریش تاکنون میزبان خوبی برای مذاکرات بوده است. مشاهده پرچم رژیم اشغالگری که در همین چند روز ده‌ها غیرنظامی از جمله کودکان بسیاری را وحشیانه کشتار نموده است، بر فراز ساختمان‌های دولتی در وین، بهت آور و دردناک است. ما در کنار فلسطین ایستاده‌ایم». «اَلون اوشپیز»، مدیرکل وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی هم به این توئیت عراقچی واکنش نشان داد و در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شوکه کننده و دردآور دو هزار راکتی است که توسط گروه مورد حمایت ایران به سوی جوامع اسرائیلی شلیک شده است. وی در ادامه برافراشته شدن پرچم رژیم اشغالگر صهیونیستی بر فراز ساختمان‌ها در وین را امری طبیعی توصیف کرد و گفت: بهتر است به دیدن پرچم عادت کنید. رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با بمباران بخش‌هایی از نوار غزه جان ده‌ها غیرنظامی فلسطینی، شامل زنان و کودکان را گرفته است. وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه گذشته به مناسبت سالروز یوم‌النکبه (روز تأسیس رژیم صهیونیستی) در بیانیه‌ای با محکوم نمودن شدید جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین، از دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی خواست به وظیفه خود در راستای پایان اشغال و مقابله با تداوم جنایات و تجاوزات صهیونیست‌ها عمل نمایند.

توصیه کرونایی به نامزدهای انتخابات

  خبر دیگر اینکه،  سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به تجمعات انتخاباتی هشدار داد. به گزارش برنا، علیرضا رئیسی ضمن هشدار به ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری و تجمعات حاصل از آن گفت: از کاندیداهای ریاست جمهوری و طرفداران‌شان می‌خواهم ضمن اینکه انتخابات پرشوری داریم رعایت کنند که باعث شیوع بیماری نشوند. هرگونه تجمع کنترل نشده در فضای بسته باعث انتقال بیماری می‌شود. وی افزود: سعی شود بیشتر از فضای مجازی و صدا و سیما استفاده کنیم که مبادا با توجه به اینکه در شرایط پایدار و آرامش است این وضعیت به هم بریزد و موج بیماری شکل نگیرد. همه ما باید رعایت کنیم تا دوباره درگیر موضوع نشویم.

بازداشت متهم اصلی پرونده شرکت ابریشم گیلان

  دست آخر اینکه، سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان از بازداشت متهم اصلی پرونده شرکت ابریشم گیلان خبر داد.به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، وی افزود: با پیشرفت تحقیقات پرونده شرکت ابریشم گیلان در دادسرای صومعه سرا، قرار تأمین صادره از سوی بازپرس پرونده با تفهیم مستندات و ادله جدید، تشدید و متهم اصلی که پیش از این به دلیل ابتلا به کرونا با تودیع وثیقه آزاد بود، بازداشت و روانه زندان شد. دادستان مرکز استان گیلان همچنین با اشاره به پیشبرد تحقیقات این پرونده توسط سازمان اطلاعات سپاه، ضمن تقدیر از عملکرد ضابطین خاص گفت: وقت زیادی برای جمع‌آوری اطلاعات در این پرونده از سوی ضابطین صرف شده است که با صدور دستور قضایی برای تسریع در تکمیل تحقیقات و ارائه مستندات کامل، امیدواریم این پرونده هرچه زودتر با اتخاذ تصمیم نهایی در دادسرا، به دادگاه ارسال شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7628/3/577017/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها