دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی:

اجتماع مردمی در 14 خرداد نداریم


دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی گفت: امسال هم از حضور میهمانان خارجی محروم هستیم و ان‌شاء‌الله شاهد سخنان حکیمانه رهبری باشیم که به مناسبت بزرگداشت امام مبانی اندیشه امام را برای مردم بیان می‌فرمایند.
حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) ویژه سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه دو سال است که بواسطه شیوع ویروس عالمگیر کرونا عاشقان امام و ما از حضور در جلسات رسمی مخصوصاً حضور در حرم مطهر حضرت امام محروم هستیم گفت: امسال در آستانه سالگرد ارتحال امام با دو موضوع مهم روبه‌رو هستیم، یکی مسأله فلسطین که به تعبیر حضرت امام مسأله فلسطین مسأله جهان اسلام است و دوم مسأله انتخابات ریاست جمهوری ایران است. که تصور می‌کنم هر دو اینها از آرزوهای بزرگ امام بوده است.از آرزوهای امام بود که روزی مردم فلسطین باوجود سازش‌کاری‌های رهبران جهان اسلام، سستی و فتوری که در نهادهای بین‌المللی راجع به دفاع از مردم فلسطین مشاهده می‌شود و حمایت بی‌دریغ قدرت‌های بزرگ از این مولود نامشروع خودشان، ملت فلسطین به نقطه‌ای از آگاهی و رشد برسد که در میدان عرصه‌های مختلف ابتکار عمل به دست ملت فلسطین باشد.
به‌گزارش جماران وی ادامه داد: موضوع دوم بحث انتخابات ریاست جمهوری است. که این هم یکی از اهداف کلیدی و مهم امام بود. اگر ما بگوییم چکیده و عصاره تلاش امام در دوران مبارزه و بعد از پیروزی چه بوده همه خواهند گفت به‌دنبال تأسیس جمهوری اسلامی و حضور همه جانبه مردم در صحنه بوده‌اند. انصاری در همین خصوص اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های بسیار مهمی که به‌نظر من جزو اخلاق سیاسی و حکومتی امام است جلوگیری از هنجارشکنی‌ها و سیاه نمایی‌ها و جلوگیری از مخدوش کردن سابقه 40 ساله عملیات اجرایی و خدمت‌رسانی به مردم و جامعه است. مناظره‌ها هیچ وقت از صحنه‌های تاریخی محو نمی‌شود؛ ولو اینکه مردم با بزرگواری رأی بدهند اما در ذهن آنها باقی می‌ماند. وی ادامه داد: خدا نیاورد روزی که یک انتخابات با رأی حداقلی مواجه شود. رأی حداقلی خلاف نظر امام و رهبری و خلاف مصلحت جامعه اسلامی است و موجب تشدید دشمنی‌ها علیه این نظام اسلامی است.
انصاری در پایان گفت: مراسمی در روز 14 خرداد و شب 14 خرداد به معنای اجتماعات بزرگداشت امام نخواهیم داشت. اما درب حرم امام برای برگزاری نشست‌های مربوط به انتخابات باز است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7632/1/577388/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها