وحید شمسایی آقای گل سابق فوتسال جهان در گفت‌و‌گو با «ایران»:

تیم‌های ضعیف پول داده‌اند ساختمان فوتسال نباید فروخته شود


حامد جیرودی
خبرنگار
فدراسیون فوتبال این روزها با مشکلات شدید مالی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. موضوعی که باعث شد حتی سند ساختمان این فدراسیون و سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس که به‌نام فدراسیون بود، به‌دلیل بدهی به‌نام شرکت شستا زده شود. در این میان، خبر رسیده که فدراسیون قصد دارد با فروش دو ساختمان فوتسال بخشی از این مشکلات مالی را رفع کند. کمیته فوتسال ایران در زمان ریاست سیدرضا افتخاری دو واحد آپارتمان را در حوالی فدراسیون فوتبال خریداری کرد و با تشکیل سازمان لیگ فوتسال به این رشته توسعه داد. کمیته فوتسال ابتدا با سازمان لیگ در یکی از این واحدهای آپارتمانی کارش را شروع کرد و سپس با خریداری دیگر واحد همان طبقه، کمیته فوتسال از سازمان لیگ جدا شد. خرید این ساختمان‌ها در آن زمان با پول باشگاه‌هایی میسر شد که در دسته‌ها و رده‌های سنی مختلف فوتسال حضور داشتند. کمیته فوتسال از راه‌های مختلف از جمله تعیین حق عضویت، حق شرکت در مسابقات و سایر منابع درآمدی این دو ساختمان را به مجموعه فوتسال اضافه کرد اما حالا و پس از تصمیم هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای انحلال سازمان لیگ فوتسال و اضافه کردن این سازمان به کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال، این فدراسیون تصمیم به فروش دو ساختمان فوتسال گرفته است. اتفاقی که با واکنش باشگاه‌های فوتسال مواجه شده و آنها به اینکه فدراسیون می‌خواهد ساختمان‌های فوتسال را بفروشد، معترض شده‌اند. وحید شمسایی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال و آقای گل سابق فوتسال جهان در این خصوص چنین صحبت‌هایی را با خبرنگار «ایران» مطرح کرد: «این موضوعی است که فدراسیون باید درباره آن توضیح دهد ولی آن چیزی که می‌دانم این است که این ساختمان‌ها با حاصل زحمات باشگاه‌های فوتسال تهیه شده و با پولی که تیم‌ها بابت حق شرکت در مسابقات پرداخت می‌کردند، تهیه شده است. چندین و چند سال این اتفاق افتاد و این پول از باشگاه‌ها گرفته و جمع شد و فوتسال صاحب ساختمان شد. بنابراین با اینکه فدراسیون فوتبال مالک آن است ولی متعلق به اهالی فوتسال است. قبلاً سازمان لیگ فوتسال که حالا زیر نظر سازمان لیگ فوتبال رفته، زیر مجموعه کمیته فوتسال بود ولی الان کمیته و سازمان لیگ فوتسال از هم جدا شده‌اند. با این حال، می‌گویم که‌ ای کاش این اتفاق نیفتد و ساختمان‌ها را نفروشند.»
او درباره اینکه باشگاه‌های فوتسال معتقدند فدراسیون نمی‌تواند این ساختمان‌ها را بفروشد، چنین نظر داد: «همان طور که گفتم این ساختمان‌ها به لحاظ قانونی به‌نام فدراسیون است و شاید آن روزی که باشگاه‌های فوتسال پول می‌دادند، باید طور دیگری عمل می‌شد و فدراسیون باید در این خصوص جوابگو باشد. به نظرم این اتفاق خیلی ناراحت کننده است. این پول، ذره ذره از تیم‌های ضعیف فوتسال جمع شده و به اینجا رسیده و مستقل هم شده بود. البته می‌دانم فدراسیون برای فوتسال در کمپ تیم‌های ملی جایی را دارد تجهیز می‌کند اما این کار را فدراسیون دارد انجام می‌دهد و آن پول را خود فوتسالی‌ها جمع کرده بودند و نباید از دست برود.»
در حال حاضر مهرداد سراجی مدیرعامل سایپا و عضو هیأت رئیسه فدراسیون به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال انتخاب شده است. شمسایی در این باره هم صحبت کرد:«من باید باز هم به حرف‌های قبلی‌ام برگردم. الان کمیته فوتسال جدا شده و کارش رسیدگی به تیم‌های ملی فوتسال در رده‌های مختلف است و باید دید آقای سراجی در آینده برای تیم‌های ملی چه قدم مثبتی بر می‌دارد. ایشان تازه آمده ولی با حضور در هیأت رئیسه قطعاً می‌تواند به‌عنوان یک بازوی توانمند فوتسال عمل کند. الان حدود 6 ماه مانده تا جام جهانی و امیدوارم کارها درست پیش برود. می‌دانم که به‌دنبال پاداش‌هایی هستند که 6- 7 سال است که به بازیکنان تیم ملی داده نشده است. من همیشه گفته‌ام که فوتسال از همه آدم‌ها و اشخاص در این رشته بزرگ‌تر است و باید قدم مثبتی برای رشد آن برداشته شود. ما سوم دنیا شدیم و امیدوارم باز هم اتفاق خوبی بیفتد.»
با این حال، اوضاع فوتبال و فوتسال و فدراسیون نگران کننده به نظر می‌رسد. شمسایی درباره شرایط آینده با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم چنین واکنشی داشت:« دوستان که قبلاً 8، 9 سال در فدراسیون بودند ولی آقای عزیزی خادم 3 ماه است که آمده و امیدوارم مسیر درستی را پیش برود. شنیدم که آقای نوبخت معاون رئیس جمهوری مقداری پول داده‌اند برای کمک به تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال و از این بابت خوشحال شدم که اگر پیش آقای نوبخت رفتند، فقط به عکس گرفتن منتهی نشد و توانستند کمکی هم بگیرند. الان باید حمایت کنیم و اگر نمی‌توانیم هم سنگ‌اندازی نکنیم. من نه پستی از عزیزی خادم و سراجی گرفته‌ام و نه چیز دیگر و فقط سربلندی کشورم برایم مهم است.»
شمسایی در فصل گذشته لیگ فوتسال هدایت گیتی پسند را بر عهده داشت و با این تیم اصفهانی به نایب قهرمانی لیگ رسید. جالب اینکه او در سال 1400 بعد از دو سال پا به توپ شد و برای این تیم بازی کرد. شمسایی در این باره گفت: «من بازی هایم را کرده‌ام و گل هایم را هم زده ام. من یک تیم خوب برای گیتی پسند ساخته بودم ولی به خاطر کمبود بازیکن و اینکه تعدادی از شاگردانم به کرونا مبتلا شده بودند و تعدادی هم مصدوم بودند، مجبور شدم به زمین بروم و به تیمم کمک کنم. البته خودم هم کرونای سختی گرفته بودم که به لطف خدا سلامتی‌ام را به دست آوردم.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7632/1/577398/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها