ایران در ایران


جدیدترین مرز ایران تیرماه در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود

ایلام -  معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور گفت: تیرماه سال‌جاری مرز رازی واقع در آذربایجان غربی با وان ترکیه به‌عنوان جدیدترین مرز کشور راه‌اندازی می‌شود.
به‌گزارش ایرنا، داریوش امانی اظهار داشت: ایران دارای ۲۴ مرز رسمی خشکی و آبی است که مهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای تجاری و مسافری ایران محل تردد بیش از ۶۰ درصد زائران و تجار به سمت عراق یا برعکس است که چندی پیش به منطقه آزاد تجاری ارتقا یافت.
وی افزود: هم اکنون گذرگاه مهران یکی از پرترددترین مرزهای عبوری کشور برای زائران و مسافران و تجار است که باتوجه به شرایط خاصی که دارد، بیشتر زائران و تجار برای رفت و آمد بین عراق و ایران این مرز را انتخاب می‌کنند. رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور یادآور شد: برنامه‌ها برای مرز تجاری و مسافری مهران در افق ۱۰ ساله تدوین شده است که این پروژه‌ها بر اساس اولویت‌های تعیین شده بتدریج ایجاد می‌شود. امانی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌ها این است که از حجم بار مسافر مهران کاسته شده و یک توازن و تقسیم مسافر بین پایانه‌های مرزی ایلام و کرمانشاه ایجاد شود.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مهران به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده بدون شک این تحول بر حجم ترددهای تجاری و مسافری مهران خواهد افزود. امانی تأکید کرد: سعی بر این است که تمام تعهدات کوتاه مدت مربوط به استان ایلام و مرز مهران تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد ولی برنامه‌های چشم‌انداز ۱۰ ساله بر اساس زمان‌بندی مشخص اجرایی می‌شود.

دومین گورخر باغ وحش صفادشت تلف شد

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست از تلف شدن دومین گورخر باغ وحش صفادشت خبر داد.
به‌گزارش مهر، شهاب‌الدین منتظمی مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط‌ زیست با اشاره به اینکه کارشناسان استانی محیط زیست در حال حاضر در محل باغ وحش حاضر شده‌اند، گفت: دلایل تلف شدن گورخر در دست بررسی است.
چهارم اردیبهشت ماه مسئولان باغ وحش صفادشت از خرید و ورود ۳رأس گورخر آفریقایی (دو ماده و یک نر) خبر دادند و فیلم‌هایی از سوی دوستداران و فعالان محیط زیست از نحوه انتقال این ۳ حیوان منتشر شده است که نشان می‌داد نحوه انتقال غیراستاندارد، توأم با خشونت و بدون آگاهی از رفتار این گونه همراه بوده است. به همین دلیل واکنش‌های بسیاری به باغ وحش داران و سازمان محیط زیست نسبت به این اتفاق صورت گرفت. گورخرها به‌دلیل مشکلات گمرکی سه روز در گمرک معطل ماندند و متأسفانه گورخر نر در مسیر انتقال به باغ‌ وحش جان خود را از دست داده و لاشه آن تحویل باغ‌ وحش می‌شود.
حال دو رأس گورخر دیگر هم آنچنان مساعد اعلام نشده بود و مسئولان باغ وحش صفادشت به بررسی دامپزشکان خود تکیه کرده و علت مرگ را استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان عنوان کردند.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7632/9/577440/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها