شنیدن عود آرام در آلبوم چله‌نشین



گروه فرهنگی/ آلبوم «چله‌نشین» با آهنگسازی نوشین پاسدار و خوانندگی حسین علیشاپور، با همکاری کانون نشر موسیقی پژواک نیزوا به تازگی منتشر شده است.
پاسدار در این آلبوم قطعاتی را برای عود و ارکستر تصنیف کرده که تک‌نوازی آن را خود به عهده داشته و قطعات این آلبوم تشکیل شده از پنج تصنیف، یک جواب و آواز، دو تکنوازی عود براساس ردیف دستگاهی موسیقی ایران و دو قطعه ضربی برای عود و ارکستر.
در این اثر علیرضا دریایی ویولن و ویولا، یگانه حسینی نیا ویولن، نگار نوراد ویولنسل، زکریا یوسفی سازهای کوبه‌ای، عسل ملک‌زاده سازهای کوبه‌ای و مریم ملا تنبک نواخته‌اند.
صدای عود، صدای غالب این آلبوم موسیقی است و همین باعث می‌شود بتوانیم آن را به علاقه‌مندان موسیقی، علی‌الخصوص موسیقی اصیل پیشنهاد کنیم که شنیدنش می‌تواند ذهن و روح آدم را در این روزگار، کمی متمرکز کند و به گوشه‌های دلنواز ببرد.
«شوق» با شعر حافظ، «سخن» با شعر سعدی، «نوای دی»، «همچو شمع»، «راه بی‌پایان» با شعر هاتف اصفهانی، «سبزه قبا»، «گل بی‌رخ یار» با شعر حافظ، «خروش» با شعر حافظ، «رستا»، «آیینه» از جمله قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند. درباره آهنگساز این اثر هم می‌توان گفت که نوشین پاسدار از جمله هنرمندانی است که تحصیلات عالی موسیقایی خود را در دانشگاه هنر به پایان رسانده است. او یادگیری موسیقی و نوازندگی عود را نزد منصور نریمان، حسین بهروزی نیا، ارشد تهماسبی، شریف لطفی، فریدون ناصری، محمدرضا ابراهیمی، حسین علیزاده و یوردل توکجان فرا گرفته و طی این سال‌ها علاوه بر تدریس، آهنگسازی و نوازندگی در کنسرت‌ها و برنامه‌های مختلفی نیز به عنوان نوازنده حضور پیدا کرده است.
حسین علیشاپور هم از جمله خوانندگان مطرح موسیقی ایرانی است که طی سال‌های گذشته علاوه بر حضور در چندین پروژه موسیقایی و کنسرت از محضر استادانی چون صدیق تعریف، محسن کرامتی، رضوی سروستانی، منوچهر همایون‌پور و دکتر حسین عمومی بهره‌مند شده است.
همکاری با هنرمندانی چون کیهان کلهر، مسعود شعاری، محسن نفر، بهزاد عبدی و سیامک جهانگیری از جمله فعالیت‌های علیشاپور در عرصه موسیقی است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7632/15/577463/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها