تصویری از رؤیای بازگشت به گذشته



یگانه خدامی
خبرنگار
چندبار تا به‌حال فکر کرده‌اید که کاش به یک دوره زمانی خاص از زندگی‌تان بازمی‌گشتید و تکرارش می‌کردید یا تغییرش می‌دادید تا دوباره آن خوشی را حس کنید یا از یک اتفاق بد پیشگیری کنید؟
فیلم «دوران زیبا» به نوعی این رؤیا را برایتان می‌سازد. فیلمی فرانسوی که به زیبایی و با هنرمندی این آرزو را به تصویر کشیده است. داستان درباره مردی 60 ساله به‌ نام ویکتور است که می‌شود گفت شکست خورده یا به قول امروزی‌ها یک «لوزِر» است. کارتونیستی که نتوانسته با تغییرات و تکنولوژی در زندگی و کارش کنار بیاید و دوران باشکوه و موفق کارش را از دست داده و زندگی شخصی اش هم ناموفق است. همسرش او را رها کرده و با فرزندانش هم ارتباط چندان خوبی ندارد. پسرش در ازای همکاری پدرش در یک پروژه به او یک بلیت سفر در زمان می‌دهد. سفر در زمانی که توسط یک کمپانی طراحی می‌شود و شخص را با کمک دکور و بازیگران به دوره‌ای از زندگی اش که دوست داشته می‌برد و تمام جزئیات را برایش بازسازی می‌کند. ویکتور دوست دارد به کافه‌ای بازگردد که 40 سال پیش در آن روزها و اوقات فراغتش را می‌گذرانده و دوباره همه اتفاقات برایش بازسازی می‌شود. تصویری که آنقدر زیباست که ویکتور نمی‌خواهد تمامش کند.
«دوران زیبا» از سویی بازی‌های تکنولوژی را با زندگی ما به تصویر می‌کشد و از سوی دیگر با این آرزوی دیرینه قند در دل تماشاگرش آب می‌کند. هرچند که ممکن است همه چیز آن تصویر دلربایی نباشد که بعد از سال‌ها در ذهن‌مان ساخته‌ایم. در واقع «دوران زیبا» بازسازی زمانی از دست رفته است و در کنار این داستان جذاب، ساخت خوب فیلم، بازسازی درست گذشته و جزئیاتش و بازی بازیگران با مایه‌هایی از طنزی ظریف باعث می‌شود فیلم بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد. یک رؤیای خوش.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7632/15/577464/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها