امروز؛ انتخابات ریاست جمهوری سوریه



18 میلیون سوری امروز به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا بعد از بحرانی یک دهه‌ای  رئیس جمهوری خود را انتخاب کنند. این در حالی است که شانس پیروزی بشار اسد در این انتخابات بسیار بالا توصیف شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، محمد الرحمون وزیر کشور سوریه خبر داد: تعداد کسانی که واجد حق رأی هستند (۱۸ سال به بالا و افراد محروم نشده از حق رأی براساس قانون) به ۱۸ میلیون و ۱۰۷ هزار سوری در داخل و خارج سوریه می‌رسد. این بعد از کنار گذاشتن محرومان از حق رأی طبق قانون انتخابات سراسری است.
او در کنفرانسی خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد تعداد و اینکه آیا شامل افراد ساکن در مناطقی که تحت کنترل دولت نیست نیز می‌شود یا خیر، گفت: آن تعداد شامل تمامی شهروندان سوری ثبت شده در پایگاه داده‌ها در ثبت احوال می‌شود که حق رأی دارند. بسیاری از شهروندان هستند که شرایط آنها را به خروج از کشور و رفتن به کشورهای همسایه وادار کرده است در نتیجه آمار دقیقی از افراد در این مناطق وجود ندارد. وی در مورد رأی‌گیری در مناطق آزاد نشده نیز گفت: در مناطقی که تحت کنترل گروه‌های تروریستی است، مراکزی در مجاورت آن مناطق ایجاد شده تا به شهروندان اجازه برخورداری از حق‌شان را بدهد.
در همین راستا ناصر دیب، معاون وزیر کشور سوریه نیز اعلام کرد، وزارت کشور در آمادگی کامل برای تأمین امنیت مراکز انتخاباتی و حفاظت از یگان‌های آن به سر می‌برد. ما آماده حفظ امنیت مراکز رأی‌گیری در تمام استان‌های سوریه هستیم. سوری‌های مقیم خارج پنجشنبه گذشته از طریق سفارت‌های سوریه در انتخابات شرکت کرده بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7637/4/577958/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها