روایت زندگی کودکان مبتلا به اوتیسم در پرفروش‌ترین کتاب «نیویورک تایمز»


کتابی که به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب «نیویورک تایمز» معرفی شده بود به زبان فارسی ترجمه و منتشر شد. «چرا می‌پرم؟» نوشته «نائوکی هیگاشیدا» نویسنده جوان ژاپنی است که سال ۲۰۰۷ در ژاپن منتشر و در سال 2013 به انگلیسی ترجمه شد و مورد توجه قرار گرفت. همان سال نیویورک تایمز این کتاب را به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال معرفی کرد و به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شد. عنوان پرفروش‌ترین اثر «ساندی تایمز» در میان کتاب‌های جلد سخت ادبیات مبتنی بر واقعیت هم افتخار دیگری بود که این کتاب کسب کرد.
اکنون «چرا می‌پرم؟» با ترجمه ریحانه ظهیری به زبان فارسی ترجمه شده و نشر چشمه آن را عرضه کرده است. این کتاب روایت زندگی کودکان مبتلا به اوتیسم است و نشان می‌دهد که این کودکان تا چه حد می‌توانند با وجود تفاوت‌هایشان شگفت‌انگیز باشند. جالب است بدانید نویسنده کتاب یعنی نائوکی هیگاشیدا خودش هم مبتلا به بیماری اوتیسم است و در پنج سالگی با ابتلا به نوع شدید این بیماری، ارتباط برقرار کردن را با استفاده از شبکه الفبای دست ساز یاد گرفت و شروع به نوشتن شعر و داستان کوتاه کرد.
در قسمتی از کتاب آمده:«آدم‌های معمولی فکر می‌کنند ما آنقدر به توجه و کمک دیگران نیازمندیم که نمی‌توانیم بدون حمایت مداوم‌شان زندگی کنیم، اما در حقیقت در بعضی موقعیت‌ها، ما فیلسوف‌های رواقی، قهرمانانی هستیم که در برابر ناملایمات روزگار خم به ابرو نمی‌آوریم.» «چرا می‌پرم؟» از تاریخ ۳ تا ۱۰ خرداد با ۲۵ درصد تخفیف در سایت Www.Pakatshop.com موجود است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7637/15/578010/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها