برنامه نویسی کودکان به کمک پهپاد



صهبا ملک- کمپانی چینی DJI حالا دیگربه عرصه ساخت پهپادهایی برای کلاس‌های درس وارد شده تا دانش آموزان بتوانند از همان سنین کودکی با برنامه نویسی، هوش مصنوعی و... آشنا شوند.
این کمپانی یک پکیج در اختیار دانش آموزان قرار می‌‌دهد که شامل یک پهپاد کوچک نوجوان، یک اپلیکیشن تلفن همراه و یک برنامه درسی اختصاصی است.
این پهپاد که RoboMaster TT  یا Tello Talent نام دارد، به کودکان کمک می‌‌کند تا هنگام آموختن درباره هوش مصنوعی و علوم روباتیک و همچنین برنامه‌نویسی، تفریح کنند و به این ترتیب، درس‌های نسبتاً سنگین برای آنها قابل هضم باشد.
این پروژه که ابتدا بجز چین در استرالیا راه‌اندازی شده بود و حالا در همه جهان قابل دسترسی است، این فرصت را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌‌دهد تا به کدنویسی در فضایی شاد و مفرح بپردازند. پهپاد Tello Talent ابعادی حدود 98 در 92.5 در 41 میلیمتر دارد و وزن آن نیز حدود 87 گرم است. این پهپاد همچنین دارای چهار روتور 3 اینچی با ضربه‌گیرهای بیرونی است و به وای فای متصل می‌‌شود. همچنین مجهز به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با میدان دید 82.6 درجه برای عکسبرداری و فیلمبرداری است. باتری قابل تعویض این روبات پرنده کوچک هم اجازه می‌‌دهد تا این پهپاد با هربار شارژ، حدود 13 دقیقه پرواز کند.
در این پهپاد همچنین یک میکروکنترلر دو هسته‌ای ESP32 متن باز وجود دارد که از کدگذاری آفلاین Arduino ، MicroPython و Scratch پشتیبانی می‌‌کند و به این ترتیب دانش‌آموزان می‌‌توانند به عنوان مثال انیمیشن‌های کوتاه را بسازند و کدنویسی کنند. گفتنی است که پهپاد Tello Talent همراه با یک نوع سنسور ToF (یا زمان پرواز) ارائه می‌‌شود که قادر است تا فاصله 1.2 متری را ببیند. بنابراین موانع موجود در کلاس را به آسانی تشخیص می‌‌دهد و به چیزی برخورد نمی‌کند. این بسته همچنین شامل نرم‌افزار جدیدی است که به دانش‌آموزان امکان می‌‌دهد چندین هواپیمای بدون سرنشین را برای شکل‌گیری مانورهای سفارشی تنظیم کنند. پهپاد Tello Talent با قیمت 239 دلار در بازار به فروش می‌‌رسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7644/17/578707/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها