اخبار


18 کشته و 9 مصدوم در سوانح رانندگی

گروه حوادث / تصادفات جاده‌ای در تعطیلات 4 روز گذشته در کشور منجر به مرگ 18 نفر و مجروح شدن 9 نفر دیگر شد.

5 کشته در جاده ساوه
در اثر برخورد خودروی لیفان با کامیون در اتوبان ساوه به همدان 5 نفر جان باختند. بهرام صیدی سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان ساوه در این‌باره گفت: این حادثه عصر روز پنجشنبه 13 خرداد رخ داد و پس از آن تیم‌های عملیاتی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و بلافاصله عملیات رهاسازی و خدمات درمانی را آغاز و 4 مصدوم این حادثه را به بیمارستان شهید مدرس ساوه منتقل کردند.
در این تصادف رانندگی، 4 نفر از سرنشینان لیفان به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند و یکی از مصدومان هم در بیمارستان فوت کرد.

تصادف با 7 کشته
در یکی از سوانح جاده‌ای که روز جمعه گذشته رخ داد، یک دستگاه کامیون با یک دستگاه پژو تاکسی در محور زاهدان به زابل برخورد کرد که ۷ نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.سرهنگ مهدی خمر سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: این حادثه در کیلومتر ۱۰۰ محور زابل به زاهدان به علت عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده کامیون رخ داد، 2 سرنشین کامیون مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند و راننده سواری نیز به دلیل عدم رعایت ظرفیت سرنشینان موجب مرگ 7 نفر شد.

۳ فوتی در تصادف جاده الموت
در حادثه دیگری که در پی تصادف زنجیره‌ای در جاده الموت رخ داد سه مصدوم که کودکی ۵ ساله و دو جوان ۲۸و۲۲ ساله بودند، علی‌رغم تلاش‌های کارشناسان، فوت کردند.سهیل سلطانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین در این‌باره گفت: شامگاه پنجشنبه پس از اعلام خبر تصادف زنجیره‌ای میان سه خودرو و یک موتورسیکلت در محدوده جاده الموت نرسیده به سه راه عبدل‌آباد امدادگران به محل اعزام شدند که مشخص شد 10 نفر مصدوم شده‌اند که 3 نفر از آنها جان باختند.

مرگ ۳ نوجوان شیرازی در برخورد خودرو با ستون برق
در حادثه دیگری۳ نوجوان که داخل خودرویی بودند پس از برخورد با تیر برق در دم جان باختند.
محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اعلام این خبر گفت: ساعت ۲۳ و ۳۵ دقیقه شنبه شب پس از اعلام گزارش این حادثه در بلوار طلاییه، آتش‌نشان‌ها به محل اعزام شدند که مشخص شد خودروی پژو پس از برخورد با تیر چراغ برق واژگون شده است که 3 سرنشین نوجوان داخل خودرو محبوس شده بودند. آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی لازم، بخش‌هایی از بدنه خودرو را با تجهیزات هیدرولیکی برش داده و افراد محبوس شده را از داخل خودرو خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند که هر سه نفر به دلیل شدت جراحات وارده فوت کردند. تحقیقات پلیس راهور در خصوص علت این حادثه در جریان است.

غرق شدن 6 زن و مرد در رودخانه

گروه حوادث/ 6 زن و مرد جوان به‌علت آشنا نبودن به فنون شنا بر اثر غرق شدن در رودخانه‌های کشور جان باختند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از غرق شدن یک زن ۴۵ ساله در رودخانه هراز خبر داد. جمشید نیک زاد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل به ایلنا گفت: ساعت ۱۳:۱۰ روز شنبه ۸ خرداد با اعلام گزارشی از طریق مرکز ۱۱۲ جمعیت هلال احمر مبنی بر سقوط زن ۴۵ ساله در رودخانه خروشان هراز در منطقه کهرود، بلافاصله تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند اما با گذشت حدود یک هفته از این ماجرا هنوز جسد این زن پیدا نشده است.

۲ جوان در آبگیر جمال آباد غرق شدند
سید حامد تقوی، سرپرست آتش‌نشانی بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت نیز از غرق شدن دو جوان در آبگیر ابتدای روستای جمال آباد این شهرستان خبر داد و گفت: روز شنبه این دو جوان ۱۸ و ۲۳ ساله که از اتباع افغانستان بودند، برای شنا به این آبگیر رفته بودند که به‌دلیل نداشتن آشنایی با فن شنا غرق شدند. عوامل آتش‌نشانی، اورژانس‌ و نیروی انتظامی مسئول غواص جنوب‌شرق استان تهران در محل این حادثه حضور یافته و پس از ساعت‌ها تلاش موفق به کشف جسد این دو نفر شدند.

مرگ 2 برادر در رودخانه نمرود
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه از پیدا شدن جسد 2 گردشگر در رودخانه نمرود فیروزکوه خبر داد.
حیدر قاسم‌زاده معاون عمرانی فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: دو جوان بجنوردی که ۲۰ و ۳۸ سال سن داشتند و ساکن بخش رودهن بودند برای گذراندن تعطیلات به کنار رودخانه نمرود آمدند. این افراد قصد شنا در رودخانه را داشتند که یک برادر غرق شد و وقتی برادر دیگر برای نجات به رودخانه پریده، او هم غرق شد. اجساد این دو برادر از سوی غواصان بیرون کشیده شد.

غرق شدن در رودخانه تنگه قیر شهر شباب
سرهنگ مظفر مهدیخان فرمانده انتظامی شهرستان چرداول نیز از مرگ یک جوان خبر داد و گفت: مرد ۳۶ ساله‌ای که برای شنا به داخل رودخانه تنگه قیر رفته بود به‌دلیل عدم تسلط و مهارت کافی در شنا غرق شد.سرهنگ مهدیخانی از شهروندان و مسافران خواست، از شنا کردن در رودخانه‌های خروشان و دارای عمق زیاد خودداری کنند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

ترک خوردگی خانه ها در زلزله ایلام

گروه حوادث/ زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر استان ایلام را لرزاند.
به گزارش ایلنا، این زمین‌لرزه  ساعت 09:24 صبح دیروز صالح آباد از توابع شهرستان مهران در استان ایلام را لرزاند. عمق این زمین‌لرزه 9 کیلومتری زمین بود.
کمالوندی، فرماندار چوار با بیان اینکه زلزله 2/5 ریشتری دیروز خسارت جانی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به کانون زلزله در نزدیکی صالح‌آباد و شدت آن در ایلام و چوار بلافاصله با دهیاران منطقه تماس حاصل شد و سه تیم ارزیاب در منطقه حاضر شدند و  پس از بررسی‌های انجام‌ شده مشخص شد این زلزله خسارت جانی نداشته است اما باعث ترک‌خوردگی منازل در دو روستای پاقلعه و گره چقا بخش بولی شده است.به گفته فرماندار چوار، تیم‌های امدادی در آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حادثه دیگری، در محل حاضر باشند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7645/12/578804/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها