اخبار




موافقت امریکا با خرید ۱۶ میلیارد دلاری مایکروسافت

رگولاتور ضد انحصارطلبی امریکا با قرارداد مایکروسافت برای خرید شرکت فناوری گفتار و هوش مصنوعی نیوآنس کامیونیکیشن موافقت کرد.
به گزارش ایسنا، این قرارداد ۱۶ میلیارد دلاری در آوریل اعلام شد. پیش از آن، این دو شرکت در سال ۲۰۱۹ برای اتومات کردن کار اداری بهداشت و درمان مانند ثبت مدارک با یکدیگر همکاری داشتند. شرکت نیوآنس که فناوری تشخیص صدای این شرکت به راه‌اندازی دستیار سوتی سیری اپل کمک کرد، نرم‌افزار برای بخش‌های مختلف از بهداشت و سلامت گرفته تا صنایع خودروسازی می‌سازد.شرکت نیوآنس در اظهارنامه‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا اعلام کرد که مهلت دولت امریکا برای اعتراض به این قرارداد در اول ژوئن به پایان می‌رسد. انقضای این مهلت یکی از شرایط نهایی شدن این ادغام است. براساس گزارش تک کرانچ، سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای اظهار کرده بود که این توافق تحت بازبینی رگولاتوری در حوزه‌های قضایی دیگر قرار دارد و قرار است در پایان سال ۲۰۲۱ بسته شود.
توافق با نیوآنس دومین توافق بزرگ مایکروسافت پس از خرید ۲۶.۲ میلیارد دلاری شبکه اجتماعی لینکدین در سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

اعتراض کارمندان اپل به کاهش دورکاری

«تیم کوک» مدیرعامل اپل در قالب ایمیلی به کارمندان این شرکت خبر داد از اواخر تابستان باید سه روز در هفته به‌صورت حضوری در محل کار حاضر شوند،‌ اما به‌نظر می‌رسد تصمیم گرفته شده به مذاق کارمندان اپل خوش نیامده و آنها نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و عدم رضایت خود را اعلام کرده‌اند.به گزارش دیجیتاتو، کارمندان اپل در یک نامه داخلی به تیم کوک، اعلام کردند برای تغییر شیوه کار خود به یک روش انعطاف‌پذیر نیاز دارند؛ در بخشی از این نامه، کارمندان از فرصت به‌وجود آمده استفاده کرده و برخی نگرانی‌های خود را با مدیرعامل این شرکت در میان گذاشتند.کارمندان بر این باور هستند که تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های کاری باید برعهده تیم‌های تصمیم‌گیرنده قرار گیرد تا با توجه به شرح مسئولیت‌ها با رویکردی انعطاف‌پذیر،‌ تصمیم‌گیری کنند، در غیر این صورت بسیاری از کارمندان مجبور می‌شوند کار خود را ترک کنند؛ بسیاری از کارمندان این شرکت احساس می‌کنند باید ترکیب درستی از زمان گذاشتن برای کار و خانواده درنظر گرفته شود، در غیر این صورت آنها مجبور می‌شوند بین اپل و رفاه و زندگی خانوادگی یکی را انتخاب کنند.

تعلیق حساب ترامپ در فیس بوک تمدید شد

فیس بوک اعلام کرد، حساب کاربری دونالد ترامپ حداقل تا ۲۰۲۳ میلادی در وضعیت تعلیق خواهد بود. بازگشایی حساب وی نیز منوط به کاهش ریسک آن برای عموم مردم است.به گزارش مهر، پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه و تأیید نقش او در تهییج خشونت، پلتفرم‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر حساب کاربری رئیس‌جمهوری سابق امریکا را تعلیق کردند. فیس بوک نیز تصمیم‌گیری درباره تعلیق حساب کاربری ترامپ را به هیأت بازبینی خود واگذار کرد.
اکنون مشخص شده تعلیق حساب کاربری وی تا دو سال ادامه می‌یابد و تنها در صورتی لغو می‌شود که خطرات آن برای عموم مردم کاهش یافته باشد.
همچنین این شبکه اجتماعی اعلام کرد برای تصمیم‌گیری درباره زمان بازگرداندن ترامپ به پلتفرم با کارشناسان مشورت خواهد کرد. برای این منظور عواملی از جمله موارد خشونت و نشانگرهای ناآرامی مدنی بررسی می‌شوند.ترامپ از این تصمیم انتقاد و آن را نوعی سانسور و اهانت به رأی دهندگانش قلمداد کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7645/13/578806/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها