اخـــــــــبار


گوگل رقیبان کوچکترش را به اندروید راه داد

گوگل تسلیم فشار رقیبان شد و به آنها اجازه خواهد داد برای اینکه موتور جست‌ وجوی پیش فرض در دستگاه‌های اندرویدی در اروپا باشند، به رایگان رقابت کنند.
به گزارش ایسنا، این اقدام از سوی گوگل که بزرگ‌ترین موتور جست‌ وجوی جهان است درحالی انجام می‌گیرد که اتحادیه اروپا در نظر دارد سال میلادی آینده مقرراتی را وضع کند که گوگل، آمازون، اپل و فیس‌بوک را وادار می‌کند شرایط فعالیت برابری را برای رقیبانشان تضمین کنند. سیستم عامل اندروید گوگل  درحدود چهار پنجم تلفن‌های هوشمند جهان وجود دارد. این غول فناوری امریکایی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد رقیبان باید از طریق یک مناقصه پول پرداخت کنند تا بتوانند در صفحه انتخابی ظاهر شوند و کاربران از طریق آن موتور جست‌وجوی مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند.
گوگل پس از این که به‌دلیل استفاده غیرمنصفانه از اندروید برای تحکیم برتری موتور جست‌وجوی خود با جریمه ۴.۲۴ میلیارد یورویی (۵.۱۶ میلیارد دلاری) کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۸ روبه‌رو شد، تغییر رویه داد. اولیویه بثل، یکی از مدیران گوگل در یک پست وبلاگ نوشت: ما اکنون تغییرات نهایی را در قسمت Choice Screen انجام می‌دهیم که شامل رایگان بودن مشارکت برای انتخاب شدن به‌عنوان موتور جست‌وجوی منتخب کاربران است. ما همچنان شمار موتورهای جست‌وجوی پیشنهادی در این قسمت را افزایش می‌دهیم. این تغییرات در سپتامبر اجرایی خواهد شد. گوگل اعلام کرد پنج موتور جست‌وجوی محبوب در اتحادیه اروپا بنابر آمار استات کانتر که شامل خود گوگل هم می‌شود، به ترتیب تصادفی در بالای صفحه انتخاب موتورهای جست‌وجو نمایش داده می‌شوند و هفت موتور جست‌وجوی دیگر در پایین صفحه قرار خواهند گرفت. براساس گزارش رویترز، گوگل پیش از این به چهار رقیب که در مناقصه‌های جداگانه برای هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتخاب شده بودند، اجازه می‌داد در صفحه اندروید نمایش داده شوند.

با وجود ثروت چند صد میلیاردی
فرار مالیاتی «ایلان ماسک» و «جف بزوس» فاش شد

گزارشی جدید نشان می‌دهد جف بزوس و ایلان ماسک با وجود ثروت چند صد میلیاردی چند سال مالیات بردرآمد نپرداخته‌اند.
به گزارش مهر، طبق گزارش جدید رسانه خبری propublika، چند میلیاردر امریکایی از جمله جف بزوس بنیانگذار آمازون و ایلان ماسک بنیانگذار تسلا، چند سال از پرداخت مالیات بردرآمد اجتناب کرده‌اند.
رسانه پروپابلیکا با اتکا به اطلاعات مالیاتی هزاران ثروتمند امریکایی طی ۱۵ سال اخیر این خبر را منتشر کرده است، هرچند این اطلاعات در اختیار سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) است اما تاکنون مشخص نشده ProPunlica چگونه به آن دسترسی یافته است. براساس گزارش منتشر شده، ارزش ثروت بزوس ۱۹۱.۷ میلیارد دلار ذکر شده، اما وی در ۲۰۰۷ یا ۲۰۱۱ میلادی مالیات بردرآمد خود را پرداخت نکرده است. ثروت ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی دو شرکت تسلا و اسپیس ایکس ۱۵۱ میلیارد دلار است. او نیز در سال ۲۰۱۸ میلادی مالیات بردرآمد نپرداخته است. ProPunlica در گزارش خود اشاره می‌کند میلیاردرها در مقایسه با مردم عادی امریکا درصد بسیار پایینی از درآمد خود را صرف پرداخت مالیات کرده‌اند،البته اطلاعات مالی شهروندان محرمانه و ممکن است کارمندان IRS برای اشتراک‌گذاری این اطلاعات با اقدامات قانونی روبه‌رو شوند. در همین راستا مقامات فدرال مشغول بررسی نشت این اطلاعات هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7648/13/579125/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها