اخبار



رشد تولید و کاهش دلالی‌ با عرضه مسکن در بورس

 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عرضه مسکن در بورس کالا می‌تواند زمینه رشد تولید، بهبود معاملات، شفافیت قیمت‌ها و کاهش دلالی‌ها را فراهم کند.«فرهاد دژپسند» به مزایای عرضه مسکن در بورس کالا اشاره  و اظهار داشت: این اثرات به‌ مرور و دست‌کم یک سال پس از عرضه مستمر کالاها در بورس کالا نمایان می‌شود. وی با بیان اینکه نباید از هیچ تلاش و تصمیم‌گیری برای رونق تولید بخش مسکن دریغ کرد، گفت: جهت‌گیری درست در بخش مسکن باید هدایت منابع به بخش تولید مسکن باشد که ابزارهای مالی بازار سرمایه از جمله ساز و کار بورس کالا می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد. دژپسند با بیان اینکه برای بررسی دقیق نتیجه عرضه مسکن در بورس کالا باید حدود یک سال از عرضه‌های مستمر بگذرد، تأکید کرد: عملکرد و فعالیت‌های بورس کالا کاملاً مثبت ارزیابی می‌شود و از این‌رو شاهد عرضه گسترده محصولات مختلف و پذیرش‌های جدید در این بورس هستیم./ایرنا

رکوردشکنی مصرف برق 40 روز زودتر از پارسال

رکورد تاریخی مصرف برق کشور روز گذشته شکسته شد. با عبور میزان مصرف از مرز 59 هزار مگاوات در روز 23 خرداد 1400 بیشترین مصرف تاریخی برق ایران در روزهای پایانی فصل بهار و 40 روز زودتر از پیک (اوج مصرف) سال گذشته به ثبت رسید. به گزارش «ایران»، روز گذشته پیک مصرف به 59 هزار و یک مگاوات رسید؛ درحالی که در 23 خردادماه 1399 بالاترین نیاز مصرف 51 هزار و 391 مگاوات بود. پیک برق سال قبل در ۳۱ تیر ماه با ثبت 58 هزار و 254 مگاوات رقم خورد.
با توجه به افزایش 20 درصدی مصرف و همین‌طور افزایش دمای هوا در هفته جاری حتی احتمال داده می‌شود که میزان تقاضا از این ارقام نیز فراتر برود که این موضوع بازگشت خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده را قوت می‌بخشد. چراکه امسال همزمان با جهش بی‌سابقه مصرف، به سبب خشکسالی توان تولید برق نیروگاه‌های برقابی کاهش داشته و این موضوع تأمین برق کشور را محدود کرده است.
«مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق در روزهای اخیر گفته بود: براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان هفته به‌طور میانگین شاهد افزایش ۱.۴ درجه‌ای دمای هوا در سراسر کشور خواهیم بود و این میزان در برخی از استان‌ها حتی به ۵ درجه نیز خواهد رسید. همین موضوع باعث قرار گرفتن در شرایط دمایی حداکثر و افزایش شدید مصرف برق می‌شود.
به گزارش توانیر، از راهکارهای ساده برای کاهش احتمال خاموشی‌ها تنظیم دمای کولرهای گازی روی 25 درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و بهره‌گیری از نور خورشید در ساعات پیک روز یعنی 13 الی 18 است.

مهلت ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تا ۴ ماه دیگر تمدید شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان کشور با موافقت ستاد مقابله با کرونا تا مهر ۱۴۰۰ خبر داد. محمود محمودزاده افزود: مهلت خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان که ۱۹ خرداد ماه به پایان رسیده بود با موافقت ستاد مقابله با کرونا با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تمدید شد. وی اضافه‌کرد: بر این اساس مهلت خوداظهاری تا مهر ۱۴۰۰ تمدید شد و اکنون امکان ثبت‌نام مجدد در سامانه وجود دارد./ایرنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7651/8/579439/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها