دیگه چه خبر


سایت ادعایی فاکس‌نیوز، لوکیشن سریال «نون خ» بود

   خبر اول اینکه، مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعای فاکس نیوز درباره فعالیت‌های مشکوک در اطراف سایت سنجریان را رد کرد. به گزارش ایرنا، هفته گذشته فاکس نیوز در گزارشی مدعی شد که بتازگی به تصاویر جدید ماهواره‌ای دست پیدا کرده که نشان می‌دهد فعالیت‌های مشکوک و غیرعادی در اطراف سایت سنجریان در نزدیکی جاجرود در حال انجام است. در ادامه این گزارش ادعایی آمده بود: این تصاویر ماهواره‌ای که از سوی شرکت مکسار ارائه شده و در آزمایشگاه اینتل لب مورد تحلیل قرار گرفته است، نشان می‌دهد که از ۱۵ اکتبر سال ۲۰۲۰، تعداد ۱۸ خودرو در این سایت حضور دارند و در این سایت حفاری صورت گرفته و یک جاده دسترسی جدید به این سایت ساخته شده است. شاهرخ ناظمی مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در توئیتی با اشاره به این گزارش فاکس نیوز نوشت: چند روز پیش فاکس نیوز گزارشی اختصاصی همراه با تصاویر ماهواره‌ای در خصوص تحولاتی مشکوک در اطراف سایت سنجریان در جاجرود منتشر کرد اما در اصل تصاویر مربوط به خودروها و تجهیزات لوکیشن فیلمبرداری سریال «نون خ» و عوامل آن بوده است.

پیام انتخاباتی رئیس دولت اصلاحات

  خبر دیگر اینکه، سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران با ارسال پیامی به دهمین کنگره سراسری حزب جوانان، تأکید کرد: جامعه ما نیاز به نشاط و امید و اشتیاق به شرکت در عرصه سرنوشت دارد. به گزارش عصر ایران، در این پیام خطاب به حزب جوانان آمده است: امیدوارم این حزب و همه تشکل‌ها و احزاب و جریان‌های سیاسی و مدنی بتوانند در این برهه حساس، مسئولیت خود را نسبت به میهن و مردم بدرستی بشناسند و در انجام آن مسئولیت موفق باشند.

بازداشت یک ایرانی دو تابعیتی در پاکستان

  شنیدیم که، آژانس تحقیقات فدرال (FIA) پاکستان اعلام کرد یک شهروند امریکایی ایرانی تبار را به جرم ورود غیرقانونی به پاکستان در شهر کراچی دستگیر کرده است. به گزارش عصرایران، روزنامه «داون» پاکستان با اعلام این خبر به نقل از «آژانس تحقیقات فدرال» پاکستان اتهام این فرد را عبور غیرقانونی از ایران به خاک پاکستان عنوان کرد. نام این فرد 54 ساله سیروس اسماعیل‌زاده است که در روز 6 ژوئن (یک هفته پیش) با عبور غیرقانونی از مرز پاکستان به شهر کراچی آمده و در هتلی 5 ستاره در این شهر بازداشت شده است. این شهروند امریکایی ایرانی تبار در بازجویی‌ها اعتراف کرده به‌دلیل نداشتن پاسپورت ایرانی و امریکایی خود مجبور شده برای دریافت خدمات کنسولگری ایالات متحده امریکا به‌صورت غیرقانونی و قاچاقی وارد پاکستان شود.

دعوت از ارامنه ایران جهت شرکت در انتخابات

  دست آخر اینکه،  آرام اول جاثلیق کل ارامنه حوزه دینی سیلیسی طی نامه‌ای از سه خلیفه ارامنه ایران درخواست کرد که از پیروان تحت حمایت خود دعوت به عمل آورده تا به عنوان شهروندانی وفادار در انتخابات ریاست ‌جمهوری شرکت کنند. به گزارش ایسنا، در بخشی از این نامه آمده است: دوستی و همکاری میان ارامنه و ایرانیان ریشه‌های عمیق در تاریخ دارد. جامعه ارامنه ایران که از قرن‌ها پیش در جمهوری اسلامی ایران ساکن شده است، بخش جداناپذیر جامعه ایران به شمار آمده و به عنوان شهروندانی آگاه به وظایف خود عمل کرده و در امر توسعه و پیشرفت کشور مشارکت فعال و تمام و کمال داشته‌اند. ضروری است تا با همین تعهد و ایمان، وابستگی عمیق پیروان کلیسای ما به جمهوری اسلامی ایران حفظ شود. وی افزوده: بدین وسیله از محضر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهت حمایت‌های به عمل آمده از جامعه ارامنه ایران قدردانی کرده و کمال تشکر را دارم. همچنین از کلیه مراجع مسئول دولتی و روحانی که با همکاری نزدیک با رهبران دینی و شوراهای خلیفه‌گری ارامنه ایران در جهت رفع مشکلات موجود تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌نمایم. به درگاه خداوند متعال دعا می‌کنیم تا جمهوری اسلامی ایران و همچنین مسئولان و ملت ایران آن را از گزند هرگونه تهدید در امان نگه داشته و آنها را در جهت پیشرفت و تعالی رهنمون شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7651/3/579493/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها