اخبـــــــار



سند آمایش تهران آماده شد

معاون سازمان برنامه و بودجه تهران گفت: اگر سند آ‌مایش به اجرا نرسد آینده ایران در 10 شهر خلاصه می‌شود و بسیاری از مناطق خالی از جمعیت خواهد شد.
شهرام عدالتی در نشست خبری رونمایی از سند آمایش استان تهران با بیان اینکه در این سند سه موضوع محیط زیست و مسائل اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی و موضوع امنیتی در اولویت قرار دارند، گفت: این سند برنامه یک شکل و یکسانی برای تمام مناطق تهران ندارد و با توجه به مسائل و مشکلات هر شهرستان برنامه متفاوت است.
وی با اشاره به اولویت اقتصادی و مدیریتی در سند آمایش گفت: تمرکززدایی از فعالیت‌های اقتصادی غیربرتر تهران و پایش توزیع فعالیت‌های اقتصادی در استان مطابق با ظرفیت‌های زیستی، اصلاح ساختار اقتصاد و تولید استان در مبنای ظرفیت علم و فناوری و همچنین رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.
معاون سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه سیاست ما کاهش شدت مهاجرت است،گفت: در حالی که نرخ رشد جمعیت در کشور 1.24 درصد است این عدد در تهران بیش از 1.70 درصد است و  در شهر شهریار استان تهران 7 درصد در پردیس 8 درصد و در پرند بالای 10 درصد است. عدالتی با بیان اینکه تهران دیگر جایی برای ساخت و ساز ندارد و صرفاً می‌تواند پاسخگوی رشد طبیعی باشد اظهار داشت: در برخی مناطق یک شبه هزاران پروانه ساختمانی صادر کردند و اگر این شرایط کنترل نشود با اکبرآبادها و نسیم‌شهرهای جدید تهران مواجه می‌شویم.
این مقام مسئول تأکید کرد: شهر تهران در حال زنانه شدن و پیر شدن است، اما شهرهای پیرامونی آن جوان‌تر و مردانه‌تر می‌شوند، به‌طوری که در این شهرها جمعیت مردها 107 در مقابل 100 زن است.
عدالتی با اشاره به مشکل آب در تهران گفت: در حالی که در کل کشور بیش از 90 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است اما در تهران این درصد متفاوت است و بیش از 40 درصد آب در سکونتگاه‌ها مصرف می‌شود، بنابراین هر چه قلمروها را کنترل کنیم مصرف آب هم کنترل خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر این سند آ‌مایش به اجرا نرسد آینده ایران در 10 شهر خلاصه می‌شود و بسیاری از مناطق خالی از جمعیت خواهد شد.
معاون سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه جدی‌ترین بحث در برنامه‌های آبی تهران، کنترل پساب است، گفت: برنامه‌های مؤثری برای کنترل مصرف آب در نظر گرفته ایم ،اما در نهایت اگر این برنامه‌ها تحقق نیابد آخرین گزینه این است که برای تأمین آب استان تهران به استان مازندران چنگ بیندازیم./ایلنا

مردم از سفر به عراق استقبال نمی‌کنند

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در هفته‌های اخیر مجوز بیش از ٢٠ پرواز در هفته را به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و عراقی صادر کرده بودیم اما به دلیل نبود مسافر حدود ١۵ پرواز به اجرا رسید و عملیاتی شد. ابوالقاسم جلالی درباره سفر به عتبات عالیات به شکل محدود و احتمال افزایش پروازها پس از کاهش محدودیت‌های صدور ویزای عراق اظهار داشت: استقبال از سفر به عراق بین ایرانیان بسیار کاهش یافته است. وی با اشاره به تعداد پروازهای بین ایران و عراق گفت: درحالی که طبق توافقات با عراق امکان انجام ٢٠٠ پرواز در هفته بین شهرهای مختلف این دو کشور وجود دارد اما در حال حاضر فقط ١۵پرواز انجام می‌شود. معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: در هفته های اخیر مجوز بیش از ٢٠ پرواز در هفته را برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و عراقی صادر کرده بودیم اما به دلیل نبود مسافر حدود ١۵ پرواز به اجرا رسید و عملیاتی شد.
جلالی درباره علت کاهش درخواست سفر بین ایران و عراق اظهار داشت: همواره از سوی ایران تقاضا برای سفر به عراق بیشتر بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تقاضا کاهش یافته است.
وی ادامه داد:  در ایام اربعین و دهه محرم با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ پروازی بین دو کشور برقرار نبود و درباره پروازها در این ایام در سال جاری هم منتظر تصمیمات و دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر میزان پروازهای داخلی به تعداد پروازهای قبل از دوران کرونا رسیده است، گفت: پروازهای داخلی از نظر تعداد به میزان پروازهای داخلی قبل از کرونا رسیده ،اما به‌ دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پذیرش مسافر با ۶٠ درصد ظرفیت هواپیما هنوز تعداد مسافران به میزان آن دوره نرسیده است./ایلنا

لوازم خانگی گران نشد

محمد حسین اسلامیان نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن اعلام رکود شدید در بازار لوازم خانگی گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی با توجه به افزایش هزینه حامل‌های انرژی، حقوق و دستمزد و بیمه هر سال ۱۰ درصد قیمت محصولات خود را افزایش می‌دادند، اما امسال این افزایش قیمت اعمال نشد، چراکه با همین قیمت‌ها هم کسی خرید نمی‌کند. به‌عبارت دقیق‌تر قیمت تمام شده تولید کنندگان افزایش یافته اما در لیست نهایی آن را اعمال نکردند، چرا که بازار کششِ افزایش قیمت  ندارد./ایسنا


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/7/579542/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها