کلاهبرداری بزرگ در پایتخت

فروش 12 میلیون یورو ارز دولتی با قیمت آزاد


گروه حوادث: 4 متهم که به بهانه واردات کالاهای ضروری 12 میلیون یورو ارز دولتی از بانک‌ها دریافت کرده و به نرخ آزاد فروخته بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از انجام اقدامات تخصصی، دریافتند 4 نفر با تأسیس شرکت‌های ساختگی موفق به دریافت تسهیلات از بانک شده‌اند. طی بررسی‌های اولیه مشخص شد، ۴ مؤسس شرکت وارداتی، با ثبت شرکت و ارائه اساسنامه شرکت به بانک‌ها با ادعای وارد کردن کالا‌های ضروری، ۱۲ میلیون یورو به قیمت ارز دولتی از بانک‌های خصوصی و دولتی دریافت کرده‌اند. جانشین پلیس تهران با بیان اینکه متهمان تاکنون هیچ سندی مبنی بر وارد کردن کالا‌های موردنظر ارائه نداده‌اند، ادامه داد: طی استعلامات به عمل آمده، سامانه گمرک استفاده از ارز‌های تخصیصی در واردات را نشان نداد و در سامانه بانک مرکزی نیز رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در تکمیل تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان ارز‌های دولتی را به نرخ آزاد فروخته‌اند، خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس تهران مخفیگاه متهمان در مناطق مختلف تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در عملیات‌های مستقل و هماهنگ هر ۴ متهم دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ارز‌هایی که متهمان به منظور استفاده در واردات کالا دریافت کرده و مرتکب کلاهبرداری شده‌اند، به نرخ روز ۳۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
سردار هداوند با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی افزود: پلیس با تلاش شبانه‌روزی و اشراف اطلاعاتی، اجازه بی‌نظمی و ایجاد اخلال در امنیت اقتصادی را نخواهد داد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/12/579564/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها