توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره فهرست 11 بدهکار بانکی


سخنگوی قوه قضائیه درباره فهرست ۱۱ نفره بدهکاران بانکی که در مناظره سوم نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از سوی عبدالناصر همتی به آیت‌الله رئیسی ارائه شد، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی با اشاره به اینکه کارنامه قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های معوقات بانکی و بدهکاران عمده بانکی همانند بسیاری از موارد دیگر درخشان است، درباره نفر اول این فهرست، یعنی دانیال‌زاده گفت: در این مورد پرونده قضایی تشکیل شده و در برخی موارد حکم هم صادر شده که در مرحله فرجام خواهی دیوان عالی کشور است. با پیگیری قضایی ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بانک ملی مسترد و معادل ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از اموال وی به بانک منتقل شده است.
اسماعیلی درباره نام ردیف دوم یعنی عظام، با اشاره به اینکه پرونده قضایی تشکیل، رسیدگی و حکم صادر شده است، درباره ردیف سوم یعنی صدر هاشمی‌نژاد هم گفت: با وجود همکاری نکردن شبکه بانکی کشور، تاکنون ۴۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها وصول و در اختیار بانک‌های ذینفع قرار گرفته است.  
سخنگوی قوه قضائیه درباره نفر چهارم، العقیلی با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در مورد شناسایی و حفاظت از اموال گروه از جمله شرکت پلی اکریل اصفهان انجام شده که با اموال توقیف شده مطالبات بانک‌ها قابل وصول است، درباره نفر پنجم فهرست بدهکاران بانکی همتی، یعنی اقدامیان هم گفت: در فرآیند رسیدگی برای نحوه پرداخت بدهی‌ها، توافقاتی حاصل شده و بر اساس توافق تاکنون بخشی از مطالبات پرداخت شده است.
اسماعیلی درباره فلاحتیان نفر ششم فهرست بدهکاران بانکی، اظهار کرد: در این مورد پرونده در قوه قضائیه رسیدگی شده و حکم 10 سال حبس و رد مال صادر شده و محکوم در زندان است. ۲۹ میلیون درهم و ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی گروه مذکور به بانک‌های ذینفع پرداخت شده است. او با اشاره به اینکه درباره ردیف هفت، شفیعی، پرونده در فرآیند رسیدگی است و تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی یکی از بانک‌ها پرداخت شده است، درباره ردیف هشت، گرامی گفت: در این مورد پرونده تشکیل شده و در فرآیند رسیدگی مطالبات بانک‌های گردشگری، آینده و سینا تسویه شده است.  اسماعیلی درباره ردیف نه، ایزدپناه با اشاره به اینکه با پیگیری قضایی مطالبات تعدادی از بانک‌ها وصول شده، درباره بدهکار ردیف 10، رستمی صفا هم گفت: پرونده در حال رسیدگی است و در فرآیند رسیدگی ۳۰ هزار میلیارد ریال از بدهی بانک‌ها وصول شده است.
اسماعیلی درباره ریخته‌گران، به عنوان نفر یازدهم فهرست بدهکاران بانکی ارائه شده از سوی همتی نیز گفت: پرونده در قوه قضائیه رسیدگی شده و متهمان به ۲۵ سال و ۱۷ سال حبس محکوم شده و در زندان هستند و تاکنون با پیگیری‌های قضایی و شناسایی اموال ۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها وصول شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/3/579603/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها