از پوتین و عمران خان تا اسد و نبیه بری و الکاظمی

رهبران کشورهای منطقه به رئیسی تبریک گفتند


گروه سیاسی/ از میان شخصیت‌های خارجی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اولین چهره‌ای بود که پیروزی ابراهیم رئیسی را به وی تبریک گفت. پوتین در این پیام خطاب به رئیسی نوشت: «امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین‌الملل مساعدت خواهد نمود. این موضوع کاملاً پاسخگوی منافع ملت‌های روسیه و ایران   است و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای پیش می‌رود.» رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه هم در پیام تبریک خود به رئیسی نوشت: «در مدت ریاست جمهوری شما، همکاری میان کشورهای ما افزایش خواهد یافت.»
 برهم صالح، رئیس جمهوری عراق هم در پیام تبریک خود با اشاره به سفر اخیر ابراهیم رئیسی به بغداد خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران در جنگ با تروریسم و حمایت از عراق نقش مهمی ایفا کرد. مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز با تبریک به رئیس جمهوری منتخب ایران برای رئیسی آرزوی موفقیت و برای ملت ایران آرزوی رفاه و شکوفایی کرد.
الکاظمی همچنین اولین مقام خارجی بود که دیروز با رئیسی تلفنی گفت‌وگو کرد. همچنین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هم در پیامی انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهوری ایران را تبریک گفت. بشار اسد همچنین تأکید کرد که خواهان تقویت همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است. نخست وزیر پاکستان هم دیگر شخصیت خارجی بود که پیروزی رئیسی را تبریک گفت. عمران خان دیروز در پیامی نوشت: «تبریک به برادر گرانقدر ابراهیم رئیسی برای پیروزی برجسته‌اش در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران. به همکاری با او برای تحکیم بیشتر روابط دوستانه، امنیت منطقه‌ای، پیشرفت و شکوفایی امیدوارم.»
به جز اینها صفحه توئیتر منتسب به دبیرکل حزب‌الله لبنان با انتشار چند عکس از ابراهیم رئیسی، به پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.  توئیتر منتسب به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تصاویری از دیدارهای سید ابراهیم رئیسی با مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را در یک قاب قرار داد. در صفحه توئیتر منتسب به سید حسن نصرالله جمله «سلام علی ابراهیم» ذکر شده است که در واقع آیه 109 سوره الصافات است.
سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان هم در پیام‌های جداگانه‌ای پیروزی ابراهیم رئیسی را تبریک گفتند. رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت و دولت ایران تبریک گفت و نوشت: همچنین برخورداری از اعتماد ملت در چهار سال آینده را به جناب آقای سیدابراهیم رئیسی تبریک می‌گوییم.  رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان اظهار امیدواری کرده است که این انتخاب آغازگر دوره سیاسی تازه‌ای باشد که موجب حل مسائل در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود. نبیه بری هم در پیام تبریک خود خطاب به ابراهیم رئیسی برای وی آرزوی موفقیت کرد و نوشت: ایران همان طور که هست، در پایداری و ایستادگی در برابر محاصره و تحریم، بزرگ و قدرتمند است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم پیروزی رئیسی را به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور منتخب تبریک گفت. «آرمِن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان، الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، هیثم بن طارق سلطان عمان و مقامات ارشد امارات هم عصر دیروز به رئیسی تبریک گفتند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7656/3/579906/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها