دیگه چه خبر؟




احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه

   خبر اول اینکه، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار «راب مک ایر»، سفیر انگلستان در تهران به این وزارتخانه و اعتراض به بروز مشکلاتی برای رأی دهندگان ایران در کشور متبوعش خبر داد. سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به‌دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای این کشور از جمله لندن و بیرمینگهام که با توهین به رأی دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب و شتم یکی از رأی دهندگان از سوی عناصر تروریست ضد انقلاب و مخالف دموکراسی همراه بود، «راب مک ایر» به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی به وی اعلام شد. خطیب‌زاده افزود: به سفیر انگلستان گفته شد که دولت و پلیس این کشور در عمل به وظایف خود مبنی بر تأمین امنیت حوزه‌های رأی‌گیری و رأی دهندگان ناموفق عمل کرده‌اند. سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: در این ملاقات نسبت به عملکرد شیطنت‌آمیز و نفاق افکنانه رسانه‌های فارسی زبان مستقر در بریتانیا از جمله بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال که با برنامه‌ها و نوع خبر سازی‌های خود سعی در تقویت تحریم انتخابات، تشویق مردم به اعتراضات خیابانی و اخلال در روند انتخابات داشتند، نیز شدیداً انتقاد و تأکید شد این اقدامات خلاف دموکراسی و مشوق تحرکات آشوبگرانه، در حافظه مردم ایران ثبت خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در گفت‌و‌گویی با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با برخی از رأی دهندگان در تعدادی از کشورهای اروپایی و امریکا خبر داد که ایران اعتراضات جدی و رسمی خود را به مقامات محلی و وزارت امور خارجه این کشورها اعلام کرده است. سیدمهدی حسینی متین، کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن جمعه شب با انتشار فیلمی از حمله به خانم ایرانی شرکت کننده در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صندوق اخذ رأی مستقر در شهر بیرمینگهام انگلیس خبر داده بود و گفته بود که مدعیان دروغین دموکراسی با سوابق تروریستی و وابستگی به اجانب، در شهر برمینگهام خانم محترمی را که فقط برای رأی دادن، ابتدایی‌ترین حق هر فرد برای مشارکت در تعیین سرنوشت آمده بود، وحشیانه مجروح کردند.سفارت در حال پیگیری موضوع از مجاری رسمی است. سفیر انگلستان در جریان این احضار گفت، مراتب را به لندن گزارش خواهد کرد.
به گفته حسینی متین 3 نفر در این ارتباط بازداشت شدند.

دستگیری منتشرکنندگان اخبار کذب انتخاباتی

  خبر دیگر اینکه، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: عاملان انتشار تصاویر ادوار گذشته، تقطیع شده و اخبار کذب با هدف ایجاد ابهام در صندوق‌های رأی انتخابات و تخریب چهره کاندیداها شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی ضمن تشریح این خبر گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و دریافت شکوائیه‌های قضایی از سوی چند نفر از کاندیداهای میان دوره‌ای مجلس و انتخابات شوراهای شهر و روستا مبنی بر انتشار مطالب خلاف واقع، شایعه علیه آنان و خانواده‌هایشان و انتشار تصاویر شخصی و کاملاً خصوصی و تقطیع تصاویر موضوع جهت پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. با توجه به سرنخ‌های به دست آمده مبنی بر اقدام سازمان یافته و کاملاً هماهنگ جهت تخریب چهره برخی از کاندیداها و ایجاد شک و شبهه در برگزاری صحیح انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی چند استان و شهرستان بر اساس ادله‌های دیجیتال کشف شده تعداد سه نفر که با اقدامات مجرمانه مترصد دستیابی به اهداف شوم خود بودند، مورد شناسایی قرار گرفتند و طی یک عملیات پلیسی با اخذ حکم قضایی دستگیر شدند. وی با اشاره به اقرار متهمان به جرم خود در تحقیقات صورت گرفته مبنی بر تشویش اذهان عمومی و تخریب وجهه کاندیداها در استان‌های مربوطه و زیر سؤال بردن صحت برگزاری رأی‌گیری با استفاده از تصاویر تقطیع شده و قدیمی و انتشار شایعات و اخبار جعلی، از تحویل دستگیرشدگان به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده‌هایشان خبر داد.

تکذیب شهادت یک مرزبان در شهر مرزی سراوان

  دست آخر اینکه،  قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه خبر شهادت مرزبان سراوانی را تکذیب کرد. به گزارش جماران، در پی انتشار عکس و خبر شهادت یک مرزبان شهرستان سراوان در فضای مجازی، روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور این موضوع را تکذیب کرد‌.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7656/3/579907/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها