اخبــــار


نایب قهرمانی تاریخی تکواندوی بانوان ایران در آسیا

بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو آسیا ۲۰۲۱ در بیروت برگزار شد و در پایان این دوره رقابت‌ها، تیم ملی تکواندو بانوان ایران که تاکنون موفق به کسب سکو در این رقابت‌ها نشده بود، در این دوره تاریخ‌سازی کرد و با یک مدال طلا (نگار اسماعیلی) یک نقره (ملیکا میرحسینی) و ۴ برنز (غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی و زهرا پوراسماعیل) عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد. هوگوپوشان کره جنوبی با ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز قهرمان شدند. ویتنام با یک طلا و یک نقره عنوان سومی را کسب کرد. مهرو کمرانی، سرمربی تیم بانوان نیز عنوان بهترین مربی را به‌خود اختصاص داد. همچنین تیم ملی تکواندو مردان کشورمان با یک طلا (سجاد مردانی)، یک نقره (امیرمحمد بخشی)، یک برنز (آرمین هادی‌پور) پس از کره‌جنوبی و ازبکستان بر سکوی سومی آسیا ایستاد.

سهمیه بدون صاحب در وزنه‌برداری زنان به اتریش رسید

پس از توزیع سهمیه‌های المپیک توکیو در وزنه‌برداری، مشخص شد که پریسا جهانفکریان از ایران  در دسته ۸۷+ کیلوگرم این شانس را داشته که برای کسب سهمیه تلاش کند اما در نهایت این شانس از دست رفت. در این وزن یک سهمیه دیگر باقی مانده بود چون قاره آفریقا هیچ نماینده‌ای در دسته ۸۷+ کیلوگرم زنان نداشت و سهمیه قاره آفریقا بدون صاحب بود که فدراسیون جهانی اعلام کرد در مورد این سهمیه تصمیم‌گیری می‌کند اما در نهایت این سهمیه به قاره اروپا رسید و سارا فیشر، وزنه‌بردار اتریش این سهمیه باقی مانده را به دست آورد. ایران در المپیک توکیو تنها دو وزنه‌بردار در بخش مردان دارد که علی هاشمی و علی داودی در دسته‌های ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می‌پردازند.

مطهری: اولین جام ۱۴۰۰ را در تهران نگه می‌داریم

حمید مطهری، مربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر تراکتور در سوپرجام اظهار کرد: «بازی ما با تراکتور یک تک بازی نیست. این بازی‌ای است که دو تیم، قهرمان دو جام شده‌اند. تراکتور قهرمان جام حذفی و پرسپولیس قهرمان یک جام سنگین‌تر یعنی لیگ برتر شده است. به نظر من این بازی بسیار بزرگ است و این بازی قهرمان قهرمانان را مشخص می‌کند. تراکتور برای ما تیمی قابل احترام است آنها قهرمان حذفی شده‌اند اما ما هم پرسپولیس هستیم که بازیکنان مان فوتبال سطح بالایی بازی می‌کنند. بازیکنان ما فوتبال خوب و شناوری بازی می‌کنند. ما به این بازیکنان اعتقاد داریم. درست است که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود اما عملاً ما میزبان نیستیم چون هواداران خوب‌مان را کنارمان نداریم اما  این قول را می‌دهیم که اولین جام ۱۴۰۰ را در تهران نگه داریم و به هواداران تقدیم کنیم.» همچنین رسول خطیبی، سرمربی تراکتور با توجه به زمان پرواز کاروان این تیم به تهران نتوانست در نشست خبری حاضر شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7656/14/579959/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها