رقبا قبل از اعلام رسمی نتایج پیروزی رئیسی را تبریک گفتند

آرزوی توفیق برای کارآمدی دولت آینده


گروه سیاسی/ در حالی که آمار قطعی و رسمی نتایج انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری دقایقی پس از ساعت 17 دیروز اعلام شد اما از همان ابتدای صبح روز شنبه بسیاری از شخصیت‌های کشور پیام‌های تبریک خود را خطاب به سید ابراهیم رئیسی منتشر کردند. یعنی در همان زمانی که دیگر قطعی بود او را باید تا 12 مردادماه «رئیس جمهوری منتخب» دانست.
اولین پیام تبریکی که نشان داد نتیجه انتخابات را باید به نفع رئیسی تمام شده دانست، پیام عبدالناصر همتی بود. یکی از رقبای انتخاباتی رئیسی که صبح روز گذشته در اینستاگرام خود خطاب به ابراهیم رئیسی نوشت: «انتخاب جنابعالی را به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. مردم نجیب و سرافراز ایران بحق انتظار دارند زندگی سرشار از امید، آرامش و رفاه داشته باشند. امیدوارم دولت حضرتعالی، با تدابیر و اقدامات خود در صحنه داخلی و بین‌المللی تحت زعامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجبات سرافرازی جمهوری اسلامی ایران، بهبود معیشت و زندگی همراه با آسایش و رفاه ملت بزرگ ایران را فراهم سازد.» این پیام در حالی منتشر شد که هنوز ستاد انتخابات کشور آمار رسمی و تعداد آرای هر کدام از کاندیداها را اعلام نکرده بود.
پس از این هم محسن رضایی، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در پیامی پیروزی ابراهیم رئیسی را به وی تبریک گفت. به گزارش ایرنا، وی در پیام خود با اشاره به حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد: «این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض نموده و از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت خطیر، طلب می‌کنم.»
سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، چهره دیگری که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مقام کاندیدا حضور داشت، پیش از ظهر دیروز در بیانیه‌ای ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات روز جمعه، نوشت: «ضمن حمایت از رأی مردم، به برگزیده ملت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم  و از خداوند متعال برای ایشان توفیق خدمت روزافزون به ملت بزرگ ایران را خواستارم.»
همچنین دیگر نامزدهای این انتخابات که قبل از رأی‌گیری از ادامه رقابت انصراف داده بودند نیز روز گذشته پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی را به وی تبریک گفتند. محسن مهرعلیزاده در پیامی ضمن ابراز تبریک خود آرزو کرد که دولت آینده «در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و نیز توجه به نقش مردم و حفظ و ارتقا‌ی شأن و جایگاه ملت بزرگ ایران در فضای داخلی و بین‌المللی» موفق باشد. علیرضا زاکانی هم در پیامی ضمن تشکر از حضور مردم نوشت: «امیدوارم از هم اکنون، ثانیه‌ها و دقایق منتخبین خصوصاً رئیس‌ جمهوری منتخب با توکل بر خداوند متعال صرف تکمیل برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل دولتی قوی، فسادستیز، جوانگرا، تحولخواه، عدالت‌طلب و بر محور شایستگان و متوجه نسبت به محرومان جامعه شود و همه گروه‌ها، افراد و مؤثرین اجتماعی و سیاسی کشور را به مساعدت، کمک و یاری به منتخب ملت فرا می‌خوانم.»
آرزوی موفقیت دولتی‌ها برای دولت بعد
دیروز محمدجواد ظریف هم از اولین مقامات دولتی بود که پیروزی رئیسی را به وی تبریک گفت. وزیرامور خارجه کشورمان در پیامی که در اینستاگرام خود منتشر کرد نوشت: «اینجانب ضمن ارج نهادن بر این مشارکت مردمی تاریخ‌ساز ایران، کسب اعتماد اکثریت ملت را به رئیس جمهوری منتخب حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم.» او آرزو کرد که دولت آینده «در تحقق مطالبات مردم و تأمین منافع ملی سربلند و سرافراز باشد.» اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری هم در پیام تبریکی که خطاب به  رئیسی صادر کرد، از خداوند بزرگ توفیقات وی را در انجام مسئولیت خطیر ریاست جمهوری با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ملی، هدایت و حمایت مقام معظم رهبری و اشتراک نظر و همکاری سایر قوا و نهادهای کشور مسألت کرد.
تبریک به رئیسی، تقدیر از مردم
همچنین رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی از حضور گسترده مردم ایران در پای صندوق‌های رأی تجلیل کرد و گفت: «انتخابات برگ زرین دیگری از مردم‌سالاری دینی در تاریخ کشورمان بود.» آیت‌الله جنتی در پیام خود ضمن تبریک به ابراهیم رئیسی برای دولت وی آرزوی موفقیت کرد. علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و مشاور رهبر معظم انقلاب هم از دیگر چهره‌هایی بود که در پیام تبریک خود خطاب به رئیس جمهوری منتخب تأکید کرد: «پیروز اصلی این میدان، مردم بزرگوار ایران اسلامی هستند که بار دیگر این حماسه سیاسی را در تاریخ این‌ مرز و بوم ثبت و ضبط کردند.» ولایتی مواردی چون  نگاه عدالت‌محور، مبارزه با فساد، تبیین برنامه‌های راهبردی اثرگذار، تلاش برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات آحاد مردم، نخبه‌گرایی، شایسته‌سالاری، تأمین اقتدار و امنیت کشور و اولویت یافتن موضوعات اقتصادی را از دلایل اقبال مردم به حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد.
در همین حال رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با تشکر از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تصریح کرد: «۲۸ خرداد روز ملت و نمایش هوشیاری یکایک ایرانیان زمان‌شناس بود که با لبیک مؤمنانه خود به امام و مقتدای خویش، رهبر انقلاب، شعور و شکوه والای ملت ایران را به رخ جهانیان کشیدند.» علی لاریجانی، مشاور رهبر انقلاب و رئیس سابق قوه مقننه هم دیروز در پیام توئیتری خطاب به جوانان‌ نوشت: «از همه‌ آحاد ملت بخصوص جوانان عزیز که علیرغم برخی گلایه‌ها به وظیفه مشارکت در تعیین سرنوشت ملی عمل نمودند، سپاسگزارم. همه با اتحاد و فارغ از هرگونه گرایش و سلیقه به پیشرفت ایران اسلامی بیندیشیم.» لاریجانی در پیام دیگری با تبریک به سید ابراهیم رئیسی نوشت: «امیدوارم با توکل بر خداوند و تحت راهنمایی‌های رهبر معظم در جهت پیشرفت ایران اسلامی و رفع مشکلات ملت عزیز موفق باشید.»
همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیروز تأکید کرد: «حماسه پرشور حضور مردم در انتخابات بار دیگر اقتدار ایران اسلامی را به رخ روسیاهان پروژه تحریم کشید.» علی شمخانی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «حماسه پرشور حضور در انتخابات۱۴۰۰ را به آحاد مردم، رهبر حکیم انقلاب و جناب آقای رئیسی به عنوان منتخب جمهور تبریک می‌گویم. در ابتدای گام دوم انقلاب بار دیگر اقتدار ایران اسلامی به رخ  روسیاهان پروژه تحریم کشیده شد. آغاز یک شروع نیازمند گام‌های استوارتر از گذشته است.» سید حسن خمینی هم ضمن تبریک به رئیسی تأکید کرد: «امیدوارم در این کسوت جدید شاهد موفقیت شما و ارتقای سطح زندگی عمومی در همه حوزه‌ها باشیم. »
مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان هم روز گذشته پیام تبریکی خطاب به ابراهیم رئیسی صادر کرد. در این پیام آمده است: «امیدوارم با تدبیر و توانایی‌هایی که در حضرتعالی سراغ دارم، در راستای اجرای قانون اساسی، عدالت‌محوری و توجه به خواسته‌های عمومی و زدودن آثار رنج و خستگی از چهره ملت شریف ایران که در شرایط حساس به صحنه آمدند، در عرصه جدید خدمت به مردم عزیز موفق باشید.» امیر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیام هایی پیروزی رئیسی را تبریک گفتند. همچنین حزب اعتدال و توسعه انتخاب سیزدهمین رئیس جمهوری منتخب را تبریک گفت و در این پیام نوشت: «بی‌شک اعضا و هواداران حزب اعتدال و توسعه در مسیر کمک و همکاری با رئیس ‌جمهوری منتخب و دولت ایشان، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7656/2/579993/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها