اخبار




مرگ 2 خلبان در سقوط هواپیمای آموزشی

گروه حوادث / یک فروند هواپیمای آموزشی به‌علت نقص فنی در منطقه رباط قره بیل در شهرستان گرمه در جنوب‌غربی استان خراسان شمالی سقوط کرد و دو سرنشین آن جان باختند.
ابراهیم صارمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی در تشریح این خبر گفت: حدود ساعت 13:56 دقیقه عصر یکشنبه 30 خرداد یک فروند هواپیمای آموزشی متعلق به شرکت آموزشی هواپیمایی فراسپهر بجنورد در منطقه رباط قره بیل در شهرستان گرمه در جنوب‌غربی استان خراسان شمالی سقوط کرد که بر اثر این سانحه هر دو سرنشین این هواپیما، کشته شدند. تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشور برای بررسی علت سانحه سقوط هواپیمای آموزشی در این استان به منطقه اعزام شدند.
 اگرچه علت اولیه نقص فنی هواپیما اعلام شد، ولی بررسی دقیق این حادثه باید از سوی کارشناسان سازمان هواپیمایی انجام و اظهار نظر شود. وی اضافه کرد: اجساد دو قربانی از سوی گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر تحویل نیروهای انتظامی و به نزدیک‌ترین بیمارستان منطقه در شهر آشخانه تحویل سردخانه شد.
یک منبع مطلع در نیروی انتظامی استان خراسان شمالی که در محل حادثه حضور داشت اسامی قربانیان این سانحه هواپیمایی را کاپیتان جواد فیروزکوهی و حامد محمد‌زاده اعلام کرد.

کلاهبرداری 3 میلیارد تومانی آقازاده قلابی

گروه حوادث / مرد شیاد که خود را فرزند مقامات دولتی معرفی کرده و از طلافروشی ها و مغازه های لوازم خانگی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
سردار «علی ذوالقدری»، رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت در  تشریح این خبر گفت: اوایل ماه جاری گزارش‌هایی درباره  فردی که با جعل عنوان و معرفی کردن خود  به عنوان  فرزند مقامات کشوری  اقدام  به کلاهبرداری می‌کرد، دریافت کردیم.  با توجه به اهمیت موضوع مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی  موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد و اقدام به بررسی موضوع  کردند  که مشخص شد این فرد با دایر کردن یک شرکت جعلی و با حضور در  مراکز فروش لوازم خانگی  یا طلافروشی با جعل عنوان و معرفی کردن خود به عنوان نیروهای امنیتی یا فرزند مقامات کشوری اقدام به خرید کالا و صدور چک‌های بلامحل کرده که در دو پرونده که تاکنون بررسی شده، نزدیک به 3 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت تصریح کرد: پس از انجام هماهنگی‌های قضایی و اخذ دستور دستگیری،  مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت با انجام اقدامات شبانه‌روزی مخفیگاه وی را در حوالی یوسف‌آباد تهران شناسایی و  صبح  بیست و نهم خردادماه در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.
ذوالقدری بیان کرد: متهم با اعتراف به جرم خود برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد و تا کنون دو شاکی درخصوص این پرونده شناسایی شده است .همچنین تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان با این پرونده همچنان در دستور کار قرار دارد.

بازداشت فروشنده قرص سقط جنین
در اینستاگرام

گروه حوادث / فروشندگان دارو در فضای مجازی که قرص‌های تاریخ مصرف گذشته سقط جنین را به مشتریان می‌فروختند از سوی پلیس فتا دستگیر شدند. سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در تشریح این خبر گفت: در رصد مستمر فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فرد یا افرادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش داروهای کمیاب سقط جنین می‌کنند بنابراین بلافاصله کارشناسان تحقیقات خود را آغاز کردند و در نخستین بررسی‌ها متوجه شدند شخصی با ایجاد چندین صفحه اینستاگرامی با تبلیغات اغوا کننده اقدام به فروش داروهای کمیاب سقط جنین می‌کند.
 وی افزود: افسران سایبری این پلیس با بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند. با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرم در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر شد و بیش از 50 قلم داروی سقط جنین که فاسد و تاریخ گذشته نیز بودند از محل اختفای وی کشف شد. متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار می‌کرد اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده به فروش این داروها اعتراف کرد.
 رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلاً دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

مرگ یک کارگر در ریزش تونل

گروه حوادث / ریزش تونل در کبیر کوه از توابع شهرستان دره شهر ایلام منجر به مرگ یک کارگر و مصدوم شدن یک نفر دیگر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ «محمدزمان بیگی» فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه در تونل کبیرکوه، بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان و عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.  با بررسی‌های به عمل آمده و تحقیقات اولیه مأموران انتظامی مشخص شد، در قسمتی از پروژه کارگاهی تونل کبیرکوه که کارگران در حال انجام عملیات عمرانی بودند، ناگهان تونل دچار ریزش شده است که بر اثر این حادثه یک نفر از کارگران حدود ۴۵ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده و کارگری دیگر  مصدوم شده است. کیانوش محمد نژاد، فرماندار دره شهر گفت: علت حادثه انفجار کمپرسور باد و رانش زمین بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7657/12/580044/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها