اخبار



نتایج انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری

 همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، چهار استان کشور هم شاهد برگزاری انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری بودند؛ استان‌های تهران، مازندران، خراسان رضوی و قم.
استان مازندران چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که پس از رحلت آیت‌الله طبرسی، انتخابات برای تعیین نماینده مازندران برگزار شد و صادق پیش‌نمازی با کسب ۵۹۱ هزار و ۲۸۱ رأی به‌عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزیده شد. همچنین در استان قم سید محمد سعیدی گلپایگانی با کسب ۲۶۹ هزار و ۵ رأی حائز اکثریت آرا شد. پیش از این آیت‌الله محمد یزدی رئیس پیشین جامعه مدرسین، نماینده مردم قم در خبرگان رهبری بود که ۱۹ آذر سال گذشته دار فانی را وداع گفت. در استان خراسان رضوی هم انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به‌منظور تعیین جانشین آیت‌الله مصباح یزدی، که ۱۲ دی‌ماه سال گذشته رحلت کرد، برگزار شد. در این انتخابات آیت‌الله محمدرضا مدرسی مصلی معروف به مدرسی یزدی با کسب یک میلیون و 53 هزار و 385 رأی و کسب 60.2 درصد آرا در خراسان رضوی به‌عنوان منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری معرفی شد. نتیجه انتخابات خبرگان در حوزه تهران هنوز اعلام نشده است.

راه یافتگان جدید به بهارستان

نتایج شمارش آرای انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی مشخص شد. به‌گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام نتایج شمارش آرای انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی، ولی‌الله بیاتی از حوزه انتخابیه مرکزی(تفرش، آشتیان و فراهان) با کسب ۱۱ هزار و ۵۹۷ رأی به مجلس راه یافت. در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز سید ناصر حسینی‌پور به مجلس راه پیدا کرد. پیش از این غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران بود که اعتبارنامه وی توسط نمایندگان مجلس تأیید نشد. در استان همدان و حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ فتح‌الله توسلی با 36 هزار و 293 رای، در استان آذربایجان شرقی حوزه میانه سید مرتضی حسینی با 11 هزار و 950 رأی و در استان گیلان حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه ابراهیم نجفی با 43 هزار و 182 رأی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند. نتیجه انتخابات میاندوره‌ای حوزه تهران هنوز اعلام نشده است.

رایزنی وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان

محمدجواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و محمد حنیف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و افغانستان روز گذشته در نشستی سه جانبه، بر مشارکت فعال سه کشور در روند صلح افغانستان و مبارزه با تروریسم در منطقه تأکید کردند. به گزارش ایسنا، محمد فرازمند سفیر ایران در ترکیه در توئیتی تجارت، ترانزیت، مهاجرت، قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم را از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این نشست عنوان کرد. همکاری‌های ترانزیتی با افغانستان از طریق مسیرهای ارتباطی ایران و نیز توسعه همکاری‌های اقتصادی با این کشور از دیگر توافق‌های این نشست بود. در پایان نشست، بیانیه سه جانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و افغانستان صادر شد. وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا روز ۲۷ خرداد وارد ترکیه شد و طی دو روز اخیر با برخی مقامات حاضر از جمله وزرای خارجه عراق، ونزوئلا، افغانستان، کرواسی، پاکستان، تاجیکستان، لهستان، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7657/3/580103/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها