حداد عادل: انتخابات 28 خرداد نقشه سیاسی کشور را تغییر داد


رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست با منتخبان مورد حمایت این شورا در انتخابات میاندوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری و دوره ششم شورای شهر در تهران خواستار بازتعریف آرایش سیاسی داخل کشور شد.
به گزارش تسنیم، غلامعلی حدادعادل با ذکر دلایلی در توجیه مشارکت 48.8 درصدی مردم در انتخابات، گفت:«در همه جای دنیا کرونا در انتخابات اثر کرده و در ایران هم درصدی از مردم در هر صورت احتیاط کرده و شرکت نکرده‌اند و با این حال حدود ۵۰ درصد مردم حضور بیابند این خودش برای همه دنیا پیام دارد».
حدادعادل با بیان این اعتقاد که انتخابات 28 خرداد نقشه سیاسی کشور را تغییر داد، گفت: «تصوراتی که ما از خرداد ۷۶ تا امروز داشتیم برای بانیان خود خرداد ۷۶ هم فروریخت و این‌روز‌ها همه از اتفاق پیش آمده مبهوت هستند». او بر همین اساس و با اشاره به سابقه شکل‌گیری تشکیلاتی همچون «جمنا» خواستار شکل‌گیری یک تشکیلات سیاسی گسترده شد که در کنار سایر نهاد‌ها از جمله نهادهای نظامی و امنیتی موجود به وظیفه انقلابی اش عمل کند.
او در ادامه ترکیب سیاسی مجلس یازدهم و قانون اقدام راهبردی در رفع تحریم‌های هسته‌ای را از نتایج فعالیت‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی دانست و در پیش‌بینی رویکرد سیاست خارجی کشور در دولت آینده گفت: «اتفاقی که با این انتخابات در ایران افتاد در مذاکرات هسته‌ای هم مؤثر خواهد بود و نمایندگان دولت جدید در مذاکرات با دست پرتری با طرف مقابل صحبت خواهند کرد».
رئیس شورای ائتلاف با بیان اینکه «موفقیت ۸۰ درصدی فهرست‌های این شورا در انتخابات شورا‌های شهر و راهیابی همه ۲۱ نامزد شورای شهر تهران از فهرست شورای ائتلاف» را موفقیت‌های بزرگ توصیف کرد اما مدعی شد: «تنها چیزی که به آن فکر نمی‌کنیم و هیچوقت در دستور نگذاشته‌ایم این است که بگوییم سهم ما چه می‌شود؛ البته یکی از کمک‌ها این است که به ایشان پیشنهاد دهیم از چه نیرو‌هایی در چه تخصص‌ها و زمینه‌هایی استفاده کند و شایسته‌سالاری و انقلابی بودن و خدمتگزار و پاک بودن ملاک ماست».
حداد عادل در ادامه با بیان اینکه «گواهی می‌دهم یک وفاق و صداقت عمیق و باطنی بین آقایان رئیسی و قالیباف وجود دارد که به هیچ وجه تاکتیکی و ظاهری نیست و الان امیدوار به هم‌افزایی مساعی مجلس و دولت هستیم و این هم کار سختی نیست»، افزود: «با این فشار‌های بین‌المللی بیش از هرچیز به این هماهنگی قوا نیازمندیم و امروز روزی‌است که باید خدا راشکر کنیم که دولتی روی کار آمده که سخن رهبری را می‌فهمد و می‌پذیرد و برای اجرای سیاست‌های ابلاغی همت می‌کند. من در این ۴ دولت ۸ ساله چنین حسی نداشتم، ولی الان روز تازه‌ای پدید آمده و مجلس و دولت باید باهم همکاری کنند و مهم نیست در مجلس یا شورای شهر باشیم و باید به وظیفه‌مان عمل کنیم».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7663/3/580650/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها