دیگه چه خبر؟



فکر برجام از ذهن ترامپ پاک نشده است

   خبر اول اینکه، رئیس‌جمهوری سابق امریکا بار دیگر با فاجعه توصیف کردن عملکرد دولت «جو بایدن»، تأکید کرد که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 امریکا تقلب نشده بود، ظرف یک هفته می‌توانست با ایران به توافق برسد. به‌گزارش ایسنا، دونالد ترامپ تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین در حال تحقیر ایالات متحده هستند. ترامپ گفت: هم‌اکنون بازگشت به سوی توافق ایران در حال رخ دادن است که این قضیه اسرائیل را نابود می‌کند یا این که به احتمال بیشتر به یک جنگ بزرگ‌تر منتهی می‌شود.دولت ترامپ در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی و خلاف تعهدات مصرح این کشور در برجام و همچنین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، از این توافق بین‌المللی خارج شد و با هدف رسیدن به آنچه «توافق بهتر» با ایران خوانده بود، کارزار فشار حداکثری را در پیش گرفت.

گزینش نخبگان برای مدیریت زندان‌ها

  خبر دیگر اینکه، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها از اعلام فراخوان برای شناسایی و آموزش مدیران شایسته در امر «مدیریت زندان‌» خبر داد و گفت: مدیران آینده ما حتماً افرادی هستند که دوره مدیریت زندان را طی کرده و از کانون ارزیابی شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران نمره قبولی کسب کرده باشند.علی رستمی در گفت‌و‌گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: یکی از اولویت‌های جدی و جدید ما در حوزه آموزش، کادرسازی و جانشین‌پروری در رأس مدیریت زندان‌های کشور و بخش‌های مختلف سازمان است که اخیراً نیز با نظر مساعد رئیس سازمان زندان‌ها، پیشنهاد برپایی دوره «مدیریت زندان‌» را مطرح و آغاز کرده‌ایم.وی افزود: این طرح در ماه آینده با اعلام فراخوان پذیرش، عملیاتی می‌شود و افرادی با شاخصه‌های مشخص‌شده، به‌شکل عمومی از بدنه زندان‌های کشور می‌توانند در آن شرکت کنند. قرار است در سال‌جاری از طریق برگزاری آزمون کتبی و اختصاصی، سه برابر ظرفیت را مشخص و در نهایت ۵۰ نفر را جذب کنیم. این اتفاق در سال‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.رستمی با تأکید بر اینکه برای مدیریت زندان‌ها افرادی گزینش می‌شوند که نخبه باشند، توضیح داد: جذب و تربیت مدیران مدنظر ما در سال ۱۴۰۰، مطابق با فراخوان برای زندان‌های سراسر کشور صورت می‌گیرد.

انتقاد نماینده مجلس از طرح ساماندهی فضای مجازی

  شنیدیم که، طرح مجلسی‌ها برای آنچه ساماندهی فضای مجازی یا صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی خوانده می‌شود، با واکنش‌های مختلفی و از جمله مخالفت‌هایی از سوی خود نمایندگان روبه رو شده است. در همین باره سیداحمد آوایی، نماینده اهواز نوشت: طرح محدودسازی پیام‌رسان‌ها بی‌توجهی به مردم مستضعف اما خلاقی است که در اوضاع آشفته اقتصادی، از پیام‌رسان‌ها امرار معاش می‌کنند.  به‌گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه جلوگیری از ولنگاری در فضای‌مجازی، روش‌های مدیریتی نرم می‌طلبد، افزود: عقبگرد با اقدامات آمرانه سخت جواب نمی‌دهد ضمن اینکه نباید از فرصت‌ها تهدید بسازیم.                                                                         
احمد علیرضابیگی نماینده  تبریز در مجلس هم در توئیتر با هشتگ فضای مجازی نوشت: « صحبت‌های آقای رئیسی در خصوص ۲ میلیون فالور اینستاگرامی در مناظرات انتخابات حاوی پیام عدم مشکل ایشان با فضای مجازی بود که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت؛ امید است این طرز تفکر سرلوحه مجلس مدعی انقلابی گری قرار گیرد وگرنه موجب بی‌ اعتمادی بیشتر مردم خواهد شد.»

توضیح درباره محرومیت از تحصیل یک دانشجوی زندانی

  دست آخر اینکه، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران در خصوص حواشی مربوط به اخراج یکی از دانشجویان رشته حقوق بشر این دانشگاه (کسری نوری) به‌دلیل سابقه محکومیت در زندان، گفت: محکومیت از زندان دلیلی برای محرومیت از تحصیل نیست. یکی از دانشجویان این دانشگاه که سابقه محکومیت در زندان را داشتند به‌دلیل عدم مراجعه برای ثبت‌نام از ادامه تحصیل محروم شد.محمدعلی زارع چاهوکی به ایسنا گفت: بر اساس پیگیری‌هایی که بنده انجام دادم این دانشجو به هیچ عنوان به‌دلیل زندانی بودن از دانشگاه اخراج نشده است. بلکه برای ثبت‌نام ترم بعدی خود اقدامی نکرده به همین دلیل از ادامه تحصیل محروم شده است. وی افزود: ما در دانشگاه تهران سامانه‌ای با عنوان سامانه جامع آموزشی گلستان را داریم که تمامی دانشجویان برای ثبت‌نام خود باید به این سامانه مراجعه کنند اما متأسفانه دانشجوی مذکور برای ثبت‌نام ترم خود به این سامانه مراجعه نکرده و در نتیجه از ادامه تحصیل محروم شد.زارع با بیان اینکه زندان رفتن نمی‌تواند دلیلی برای محرومیت از تحصیل دانشجویان باشد، گفت: اگر این دانشجو در حال حاضر ۱۰ واحد آموزشی را گذرانده است و اگر مدارکی مبنی بر دلیل عدم مراجعه برای ثبت‌نام اعم از زندان بودن را به معاونت آموزشی دانشگاه تحویل دهند ثبت‌نام این دانشجو مجدد قابل انجام است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7663/3/580653/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها