شهروند مجـــازی




یگانه خدامی

#کرونا

موج پنجم کرونا و واکسن در کنار همه خبرهای سیاسی و غیرسیاسی، این روزها توجه مردم را به خودش جلب کرده است. اهالی استان سیستان و بلوچستان از شرایط بد این استان از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا می‌نویسند و کاربران زیادی سعی می‌کنند به مردم برای آغاز موج پنجم هشدار بدهند. در میان خبرهای موج جدید کرونا، کاربران به مسأله واکسیناسیون و پایین بودن سرعت آن هم اشاره می‌کنند: «‏وضعیت کرونا توی زاهدان وحشتناک شده. هرروز خبر فوت آشناها میاد و حتی کسانی که کرونا را باور نداشتند، ترسیدند.»، «‏موج پنجم ‎کرونا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است...»، «‏سیستان  و بلوچستان داغونه از کرونا. کل نیروهای سوزن دوزیم کرونا گرفتن و تو خانواده همه شون هم حداقل یک نفر فوت کرده. اوضاع شیوع کرونا تو زاهدان وحشتناکه و تو بیمارستان‌ها پتو پهن کردن. سرم و نوروبیون و آمپول ویتامین سی پیدا نمیشه...»، «!سیستان و بلوچستان، اهواز و خاش به ‎وضعیت سیاه کرونایی رسیده است. بیمارستان‌ها دیگر تخت خالی ندارند و مردم مبتلا به کرونا. این سرعت ‎واکسیناسیون حلزونی را سرعت ببخشید، لطفاً! واکسیناسیون در ساعت اداری!»،
«‏موج پنجم شروع شده است. در یک تا دو هفته آینده با موج جدیدی در تهران مواجه خواهیم شد. ویروس دلتا، مطمئناً در تهران و شهرهای دیگر هم وجود دارد. موج پنجم از نواحی جنوبی استان آغاز شده و این زنگ خطری برای وضعیت قرمز در سایر نقاط استان است.»، «‏جای ساختن اینهمه واکسن برین از چین بپرسین این چه سمی بود ریخت وسط میدون و خودش سالم در رفت؟»، «‏هر روز صبح، تلخ‌ترین صحنه رو می‌بینم: پیرزن و پیرمردهایی که جلوی مرکز بهداشت‌اند. بیرون میان، ناراحتن. اونا که بیرونن دنبال یه لکه سایه می‌گردن و من به این فکر می‌کنم که اینها مگه از ساعت چند میومدن جلوی مرکز، که کاغذ زدن: لطفاً قبل از ۶ صبح تجمع نکنید.»،  «‌‏همین تازگیا شنیدم که چهار نفر از یه خانواده پنج نفری که به کرونا مبتلا شده بودن از دنیا رفتن و بدتر اینکه اون یه نفر که زنده مونده یه دختر ۱۵-۱۶ ساله است. کرونا هنوز هست، بیایید بترسیم بعضی وقتا ترسیدن و نگران بودن نشانه عاقل بودنه.»، «‏توی سیستان و بلوچستان اوضاع ‎کرونا بشدت خرابه. بالاتر از سیاهی دیگه رنگی نیست. خیلی از فک و فامیل و دوست آشنا مبتلا شدند.»،
«‏تولید ‎واکسن بس است، ‎واکسیناسیون را شروع کنید.»، «‏موج جدید بیماران کرونایی به بیمارستان‌های پایتخت رسید. بعد از یک هفته افزایش تدریجی موارد بستری بیماران کرونایی، از دیشب
سیر صعود بستری‌ها در تمام بیمارستان‌ها به چشم آمد.‎ خیز پنجم کرونا
 شروع شد.»

هشتمین جشنواره سراسری تک نوازان در تابستان برگزار می‌شود

دست‌اندرکاران برگزاری هشتمین جشنواره سراسری تک‌نوازان دف روز یکشنبه ششم تیر ماه با برگزاری یک نشست رسانه‌ای که با حضور مدیر فرهنگسرای بهمن، اعضای هیأت داوران و اعضای هیأت انتخاب جشنواره در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، به تشریح اهداف و برنامه‌های این رویدادهای موسیقایی پرداختند.
علی اصغر خسروی مدیر فرهنگسرای بهمن، مهدی غلامی دبیر جشنواره، آیدا امیری مقدم مسئول دبیرخانه جشنواره، فربد یداللهی – رضا دربندی و زانیار حسامی (اعضای هیأت داوران)، حسن آزادفر- بهروز قهاری – نیما حدادی (اعضای هیأت انتخاب) و معاونان فرهنگسرای بهمن از جمله افرادی بودند که در این نشست رسانه‌ای حضور داشتند.
به گزارش مهر ، علی‌اصغر خسروی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ تهران و مدیر فرهنگسرای بهمن عنوان کرد که  جشنواره این دوره نیز همچون سال گذشته در سه رده سنی برگزار می‌شود، وی همچنین اظهار کرد: بنا بر این است که اگر شرایط مهیا باشد ما بخش‌هایی از این دوره را به صورت حضوری برگزار کنیم و منتظر دریافت مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت هستیم. این در حالی است که در صورت کسب مجوزهای لازم برنامه‌های متفاوتی را برای مراسم اختتامیه در نظر گرفتیم که طی آن بیش از ۵۰۰ هنرمند نوازنده به اجرای برنامه‌هایی با موضوع پیامبر گرامی اسلام و دیگر مناسبت‌های مذهبی و آیینی می‌پردازند که در نوع خود اتفاق خوبی است. به هر حال بنده و همکارانم در تلاشیم تمام امکانات لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره فراهم کنیم.
مهدی غلامی دبیر هنری این دوره علاوه بر ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره هفتم به شرایط دوره کرونا اشاره کرد: از اردیبهشت که فعالیت را آغاز کردیم گوش به زنگ وزارت بهداشت بودیم تا بدانیم چطور جشنواره را برگزار کنیم. همانطور که صحبت شد اختتامیه را با حضور ۵۰۰ دف نواز و با استفاده از اساتید گروه‌های کرد حتماً برگزار می‌کنیم. حتی اگر لازم باشد اختتامیه را در فضای باز برگزار می‌کنیم.
هشتمین جشنواره سراسری تک‌نوازان دف تابستان امسال با حضور هنرمندان مختلف عرصه دف نوازی به میزبانی فرهنگسرای بهمن و همراهی امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش روی مخاطبان قرار داده می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7663/16/580719/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها