اخبـــــار



فاصله اصلاح‌طلبان با مردم زیاد شده است

اشرف بروجردی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره وضعیت اصلاح‌طلبان گفت: لازمه ادامه حیات اصلاح‌طلبان در گام اول بازتعریف آسیب‌های وارده به مجموعه حرکت اصلاح‌طلبی است و سپس کار سازمان‌یافته و تشکیلاتی. البته اگر این امکان برای آنها فراهم شود، در غیر این‌ صورت کار تشکیلاتی و سازمان‌یافته محقق نخواهد شد. به گزارش ایلنا این فعال سیاسی افزود: شاید یکی از ضعف‌های اصلاح‌طلبان این بود که فاصله‌شان با مردم زیاد شده بود و گفتمان رایج اصلاح‌طلبی در جامعه اوج نگرفت. گفتمان باید شکل بگیرد تا مردم در عرصه بایستند و در هر شرایطی به اصلاح‌طلبی پاسخ مثبت دهند.
بروجردی به انتخابات سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در انتخابات سال ۹۶ چون اکثر مردم نمی‌خواستند کاندیدای اصولگرایان رأی بیاورد، پشت آقای روحانی ایستادند. لازمه بقای اصلاح‌طلبان ارتباط عمیق با جامعه است یعنی باید برنامه داشته باشند و مدام به مدارس و دانشگاه‌ها سر بزنند. ما حتی با دانشگاهیان هم ارتباط قدرتمندی نداشتیم. با اساتید دانشگاه نیز گزینشی برخورد می‌کردیم. گزینشی برخورد کردن موجب شد که جامعه علمی کشور نسبت به آینده کشور و انتخابات بی‌تفاوت باشد.

وزیر کشور: رقم‌های فعلی قاچاق قابل قبول نیست

وزیر کشور از کاهش رقم قاچاق نسبت به سال‌های قبل بر اساس آمار سال 1398 خبر داد اما گفت هنوز این رقم قاچاق برای اقتصاد ما قابل قبول نیست.
به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه در نشست دستگاه‌های اصلی عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش تفصیلی سال ۱۳۹۸ ارائه شده که برآورد رقم قاچاق در آن نسبت به سال‌های قبل مؤید روند کاهشی است، گفت: وقتی از مبارزه با قاچاق کالا و ارز صحبت می‌کنیم شاید ابتدا به ذهن متبادر شود منظور بحث کنترل‌ها و برخوردهای فیزیکی است ولی واقعاً اینطور نیست.
وی با اشاره به اینکه در خیلی از موارد قوانین، مقررات مصوبات و نوع حرکت و جریانات اقتصادی است که قاچاق را تشویق و ترغیب می‌کند، گفت: علی‌رغم مجموع اقداماتی که در سال ۹۸ انجام شد، طبق برآورد ۱۲ و نیم میلیارد دلار از خارج به داخل قاچاق داریم و معادل چهار یا چهار و نیم میلیارد دلار از داخل به خارج، که نسبت به سال‌های گذشته روند کاهشی داشته است؛ اما نسبت به اقتصاد ما و شرایط داخلی کشور تولید باید تقویت شود و باید در واحدهای فعال سرمایه‌گذاری موفق انجام شود. چرا که این رقم قاچاق قابل قبول نیست. وزیر کشور با اشاره به اینکه یکی از راه‌ها و روش‌های کنترل قاچاق سامانه‌ها هستند، موضوع بعدی بررسی شده در جلسه دیروز را بحث سامانه‌ها عنوان کرد و گفت: برای کنترل قاچاق ما باید بتوانیم همه کالاها و خدمات را از مبدا به مقصد تحت نظر داشته باشیم و همه گردش مالی و گردش ارز را تحت نظر داشته باشیم و این فقط با سامانه‌ها امکان‌پذیر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7664/3/580757/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها