دیگه چه خبر؟




نامه «بن سلمان» به «نفتالی بنت» درباره ایران

 خبر اول اینکه، منابع آگاه عربستانی به وبسایت ویکی لیکس سعودی گفتند که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در نامه‌ای به «نفتالی بنت» انتخاب وی به‌عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تبریک گفته است. به‌گزارش فارس بنا به‌گفته این منابع آگاه، «محمد بن سلمان» در این نامه، گفته است که به تمامی تفاهمات پیشین خود با رژیم صهیونیستی در دوره «بنیامین نتانیاهو» پایبند است. او در این نامه ابراز امیدواری کرده است که کابینه «نفتالی بنت» با جدیت پرونده ایران را پیگیری کرده و در برابر خطر ادعایی ایران در منطقه بایستد.به گفته این منابع، ولیعهد سعودی نامه خود را با توجه به اعلامیه ارتش امریکا مبنی بر خارج کردن تجهیزات نظامی خود از کشورهای غرب آسیا از جمله عربستان در این ماه، نوشته است. گفته شده است که دولت سعودی قصد دارد به هواپیمای حامل «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای عبور از حریم حوایی عربستان جهت سفر به امارات، مجوز بدهد.

خداحافظی اردکانیان از صحنه سیاست

 خبر دیگر اینکه، وزیر نیروی دولت روحانی از تصمیم جدی خود برای بازگشت به دانشگاه خبر داد. به‌گزارش خبرآنلاین، رضا اردکانیان که در ایام انتخابات نامش در لیست کاندیداهای احتمالی مطرح بود، اعلام کرد که قصد ادامه فعالیت اجرایی ندارد و بعد از پایان دولت به دانشگاه باز خواهد گشت. این اعلام نظر اردکانیان در واکنش به پیشنهاد اخیر مجتبی توانگر، نماینده تهران مطرح شد که در توئیتر خود پیشنهاد داده بود در جهت تشکیل ‫دولت فراگیر می‌توان همه نخبگان جریان رقیب را به کار گرفت. ‏ توانگر در فهرست پیشنهادی خود از اردکانیان، ستاری، اسلامی، بی‌طرف و... نام برده بود.

نظر متکی درباره حضور مجلسی‌ها در دولت آینده

 شنیدیم که، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه هیچ سهم‌خواهی از کابینه دولت آینده نداریم، گفت: تا جایی‌ که من اطلاع دارم ایشان (رئیسی) تیم‌هایی را در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی تشکیل داده است تا در بررسی و معرفی نیروها اقدام کنند. بنابراین باید تأمل کرد و دید جناب رئیسی اولین گزینه‌های خود را چگونه و چه کسانی و از چه طیف‌هایی معرفی می‌کنند تا سلیقه ایشان در انتخاب دولت مشخص شود. به‌گزارش برنا، منوچهر متکی با اشاره به‌گمانه‌زنی‌هایی که احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه را مطرح می‌کند، افزود: در جلسه هیأت عالی شورای وحدت این مطلب نقل شد و ایشان در پاسخ به این مطلب که نظرشان در مورد این گمانه‌زنی‌ها چیست، گفته بودند که اینها صرفاً گمانه‌زنی است و حتی ترغیب کردند که چنین گمانه‌زنی‌هایی نباشد چون ایشان موردی را نهایی نکرده‌اند و در حال بررسی هستند و نمی‌شود گفت چه کسانی مطرح هستند. او‌ تأکید کرد: تصور من این است که با توجه به فرمایش دقیق و کارشناسانه رهبر معظم انقلاب ایشان پرهیز داده‌اند که کسانی از مجلس به دولت بروند و این موضوع اخیراً از سوی ایشان مطرح شده است و برای آقای رئیسی و دوستان نماینده مدنظر است و ما رقمی از نمایندگان مجلس را در دولت آینده، نخواهیم داشت. متکی افزود: شورای وحدت از زمان طرح نام رئیسی تا زمان رأی‌گیری با همه توان خود در میدان بود. ما 500 هزار نفر از نیروهای مرتبط با شورای وحدت را درگیر تلاش برای انتخاب جناب آقای رئیسی کردیم و خوشحالیم که این تلاش‌ها ثمر داد.

کشور به کمک مردم نیاز دارد

 دست آخر اینکه، عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده تهران در مجلس تأکید کرد که همه باید در حل مشکلات کشور به دولت آینده کمک کنند. به گزارش فارس سید رضا تقوی در مراسم گرامیداشت شهید بهشتی با بیان اینکه امروز کشور به کمک مردم نیاز دارد، گفت: آیت‌الله رئیسی با دعوت شما مردم وارد عرصه شده است و اینطور نیست که بگوییم بعد از تنفیذ حکم ایشان، همه چیز درست می‌شود. همه باید ایشان را در حل مشکلات کشور کمک کنیم. وی همچنین با بیان اینکه نباید بگذاریم هفت تیر فراموش شود، تصریح کرد: هفت تیر، فصل جدیدی را در تاریخ انقلاب باز کرد و بارها باید این فصل را خواند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7664/3/580759/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها