الکاظمی: حمله امریکا نقض حاکمیت عراق است



فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق ضمن محکومیت حمله هوایی امریکا به نیروهای حشد الشعبی مستقر در مرزهای این کشور با سوریه، این اقدام را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، یحیی رسول، سخنگوی مصطفی الکاظمی، فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق حمله هوایی امریکا به یک منطقه واقع در مرزهای این کشوررا با سوریه که موجب شهادت چهارنفراز نیروهای حشد الشعبی عراق شد، محکوم کرده و آن را بر اساس تمامی منشورهای بین‌المللی، نقض آشکار و  غیرقابل قبول حاکمیت و امنیت ملی این کشور دانست.  
رسول با تأکید بر مخالفت بغداد با تبدیل شدن عراق به میدان تسویه حساب‌ها، گفت: عراق بر حق خود برای داشتن حاکمیت و ممانعت از استفاده از آن به عنوان میدانی برای واکنش‌ها و تجاوزها تأکید دارد.
در حمله هوایی بامداد دیروز امریکا به استان الانبار در غرب عراق واقع در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه، چهار نفر از نیروهای حشد الشعبی شهید شدند.  گردان‌های سیدالشهدای عراق اعلام کرد که شهدا از تیپ ۱۴ حشدالشعبی بوده‌اند.
سازمان حشد الشعبی عراق نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: حشدالشعبی به لحاظ قانونی حق پاسخ به این حمله و محاکمه عاملان آن را برای خود محفوظ می‌داند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7664/4/580764/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها