معاون آمـوزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش:

دسترسی به آموزش برای همه دانش‌آموزان اتباع خارجی محفوظ است


معاون آمـــــــــــــــــــــوزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: سال گذشته حدود ۵۴۰ هزار دانش‌آموز اتباع داشتیم که بیشتر آنها در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل بودند و اکثریت آنان تابعیت کشور افغانستان را دارند. شایان ذکر است در چند سال اخیر امکان حضور این دانش‌آموزان در دوره پیش دبستانی نیز فراهم شده‌ است.
رضوان حکیم‌زاده در برنامه سلام صبح به خیر، با اشاره به آیین‌نامه ابلاغی در اردیبهشت ۹۵ هیأت وزیران که به‌دنبال فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق دسترسی همه کودکان اتباع به آموزش تنظیم شد، گفت: بر این اساس هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل دور بماند حتی آنها که مدارک اقامتی و اوراق هویتی ندارند. وی افزود: همه ساله در ارتباط با نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی تصمیماتی در کمیسیون ساماندهی اتباع اتخاذ می‌شود و در جهت به روز‌رسانی بخشنامه‌های سال‌های گذشته و هماهنگی بین دستگاه‌ها، شیوه‌نامه‌ای در این حوزه تنظیم می‌گردد. تیرماه امسال هم بواسطه بخشنامه‌ای که اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تنظیم کرد، نه تنها بر حق دسترسی کودکان اتباع به آموزش تأکید می‌کند بلکه در این بخشنامه آمده است که این دانش‌آموزان در تمام فعالیت‌ها می‌توانند شرکت کنند و محدودیتی برایشان وجود ندارد.
معاون آموزش ابتدایی در خصوص آن دسته از دانش‌آموزان اتباع که فاقد اوراق هویتی و مدارک اقامتی هستند تصریح کرد: این عزیزان با مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی و یا از طریق مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش استان، استانداری‌ها و یا اداره کل اتباع خارجی می‌توانند کارت حمایت تحصیلی دریافت کنند.
حکیم‌زاده گفت: براساس اطلاعاتی که از مرکز آمار اخذ شده است در سال گذشته تعداد ۲۱۰ هزار بازمانده از تحصیل داشتیم که این آمار نسبت به سال قبل آن که ۱۴۲هزار نفر بود افزایش داشته است.
حکیم‌زاده با اشاره به این مطلب گفت: تعداد قابل توجهی از آمار بازماندگان سال تحصیلی گذشته متوجه دانش‌آموزان کلاس اولی بود که به‌دلیل نگرانی اولیا از کرونا ترجیح دادند سال بعد در کلاس اول ثبت‌نام کنند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7664/5/580771/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها