اخبــــار


جمع بارش‌های کشور به حدود ۱۳۰ میلی‌متر رسید

تازه‌ترین گزارش مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی نشان می‌دهد که از آغاز سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۱۳۹۹) تا پنجم تیرماه ۱۲۹.۸ میلی‌متر بارش در کشور رخ داده است.این درحالی است که در دوره بلندمدت ۲۲۴.۱ میلی‌متر بارندگی در کشورمان ثبت شده است که نشان از کاهش ۴۲.۱ درصدی دارد.این وضعیت، تأمین آب مورد نیاز بخش شرب، کشاورزی و صنعت را با چالش جدی روبه‌رو خواهد ساخت.
کارشناسان صنعت آب تابستان سال ۱۴۰۰ را یکی از سخت‌ترین تابستان‌های سال‌های اخیر دانسته‌اند و آن‌گونه که «رضا اردکانیان» وزیر نیرو پیشتر اعلام کرده، امسال یکی از خشک‌ترین سال‌های ۵۰ سال اخیر است.
میزان بارش‌ها از ابتدای فصل تابستان تا پنجمین روز آن نیز صفر میلی‌متر گزارش شده و این درحالی است که در دوره بلندمدت این میزان هفت دهم میلی‌متر بوده که کاهش ۹۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد.
طی هفت روز منتهی به پنجم تیرماه نیز صفر میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده که در مقایسه با دوره بلندمدت مشابه که ۰.۹ میلی‌متر بارش داشته‌ایم، کاهش ۹۸.۲ یافته است. این میزان بارش درحالی است که براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مصرف آب تهران در پنجم تیرماه امسال سه میلیارد و ۶۲۳ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش داشته است./ ایرنا


معاون وزیر اقتصاد:
کانون وکلا به قانون تمکین کند

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد:‌ کانون وکلای دادگستری مرکز و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به‌عنوان مراجع صدور مجوز شناخته شدند و مکلفند، ظرف مدت زمانی مقرر، عنوان مجوزهای صادره را در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری و نسبت به تکمیل اطلاعات شناسنامه‌ای آنها اقدام نمایند.
سیدرضا عظیمی معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دبیر هیأت مقررات زدایی به رئیس دیوان عدالت اداری در رابطه با الزام کانون وکلای دادگستری مرکزی در مورد بارگذاری و تکمیل اطلاعات مجوزهای صادر در درگاه ملی مجوزهای کشور نامه نوشت.


کشتار استارتاپ‌ها در توقف فروش بیمه‌نامه تخفیف‌دار

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در نامه‌ای به رئیس کل بیمه مرکزی از عنوان «کشتار استارتاپ‌ها» برای صدور دستور توقف فروش بیمه نامه با تخفیف به استارتاپ‌ها یاد کرد.سیدرضا عظیمی در نامه‌ای به غلامرضا سلیمانی رئیس‌کل بیمه مرکزی و رئیس شورای عالی بیمه درخواست ارائه توضیحات لازم در مورد دستور توقف فروش بیمه‌نامه با تخفیف به استارتاپ‌ها را ارائه کرد. در این نامه آمده است:‌اطلاعات واصله از سوی فعالان بخشی خصوصی و برخی دستگاه‌های اجرایی کشور به هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار مبین صدور دستور توقف فروش بیمه‌نامه با تخفیف به استارتاپ‌ها و تلقی موضوع به‌عنوان هشدار استارتاپ‌ها در دولت دوازدهم توسط رسانه‌های جمعی است.لذا خواهشمند است دستور فرمایید گزارشی از دلایل توجیهی صدور دستور مذکور به قید فوریت تهیه و برای طی مراحل آتی بررسی به این معاونت ارسال شود./ فارس

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7664/8/580783/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها