ایران در ایران



افزایش نگران کننده آمار طلاق در مسجد سلیمان

هوشنگ فرجی - مسجد سلیمان:  رئیس دادگستری مسجد سلیمان در گفت‌وگو با «ایران» ازمختومه شدن تعداد 940 هزار و 808 پرونده قضایی در سال گذشته خبر داد و افزود: بیشترین حجم این پرونده‌ها مربوط به نزاع ملکی، سرقت، حمل و فروش مواد مخدر، اختلافات خانوادگی و... بوده است.
علی اسکندری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با تلاش مجموعه قضات دادگستری در سال جاری ۹۰۷۰ فقره انواع پرونده باقیمانده در شعب مختلف در حال رسیدگی است.
قاضی اسکندری افزایش بالای آمار طلاق را در این شهرستان  نگران کننده خواند و افزود: متأسفانه در ماه ۷۰۰ مورد طلاق در دستگاه قضایی مسجد سلیمان رسیدگی می‌شود که اختلاف فاحش سن ازدواج، بیکاری، اعتیاد، سرقت، خیانت زوجین از جمله دلایل این جدایی‌ها است.

دلتای هندی در مشهد در حال انتشار است

مشهد - رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با بیان اینکه گونه هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا در مشهد درحال انتشار است، گفت: سرعت انتشار این ویروس بسیار بالاست و بسیار سریع‌ فرد را بدحال می‌کند.
 به‌گزارش ایسنا، رزیتا خداشاهی اظهار کرد: گونه دلتا همان نوع هندی کرونا است که در ماه اخیر در هند گزارش شد. این نوع ویروس مرگ و میر، سرایت و انتقال بسیار بالایی دارد.
وی افزود: معمولاً انتظار می‌رود در هرجای دنیا، وقتی ویروسی جهش پیدا  کند به سراسر جهان منتشرمی شود. افراد روزانه به‌ کشورهای مختلفی سفر می‌کنند. نوع هندی کرونا که موسوم به دلتاست، به کشورهای روسیه و انگلیس انتشار پیدا کرد. گونه پیدا شده در این کشورها بررسی شد و آنها متوجه شدند که این ویروس همان نوع هندی است.
عضو هیأت علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه متأسفانه ویروس هندی موسوم به دلتا در جنوب کشور ما نیز دیده شده است، عنوان کرد: از ماه گذشته که کشور ما از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز اعلام و این نوع ویروس گزارش شد، در همان زمان هم انتظار می‌رفت که این ویروس به‌زودی در کل کشور منتشر شود.

ممنوعیت پذیرش مسافر در مدارس گیلان

رشت - اسکان تابستانی مسافران فرهنگی در مدارس گیلان، ممنوع است.
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: با توجه به دستور ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا و تأکید وزارت آموزش و پرورش، ستاد اسکان فرهنگیان در مدارس گیلان تابستان امسال هم فعال نمی‌شود و امکان اسکان فرهنگیان در مدارس استان وجود ندارد.
محمد رحمتی با بیان اینکه با انتشار ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸، مسافران فرهنگی در مدارس استان پذیرش نشدند،افزود: ممنوعیت پذیرش مسافران فرهنگی در مدارس گیلان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7664/9/580789/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها