اخــــــــــبار




وزیر ارتباطات :
حکمرانی سایبری باید برای بهره گیری باشد نه انسداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته با هدف بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی و پستی استان فارس وارد شیراز شد. به‌گزارش «ایران»، محمدجواد آذری‌جهرمی در خصوص طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌ها که از سوی مجلس مطرح شده است، گفت: اصل ورود مجلس به قانونگذاری در مورد حکمرانی سایبری، به شرط رعایت برخی اصول، مبارک است. کشوری که قاعده‌های شفاف در فضای مجازی ندارد، در عمل با رهاشدگی این فضا مواجه است. باید توجه داشت که اصول حکمرانی سایبری در کشورها اساساً برای بهره‌گیری از فضای مجازی تدوین می‌شود نه برای انسداد. بر اساس طرح مجلس که به‌دست ما رسیده است، ایجاد ساختار نهادی جدید و واگذاری اختیارات قانونگذار به این نهاد و همچنین حذف دولت از فرایند تصمیم‌گیری، حکمرانی سایبری ایران را مبهم‌تر می‌کند. اگر مجلس قواعد روشنی وضع کند تا اصول حکمرانی ایران در آن به‌وضوح دیده شود، بسیار مفید است. ۵لایحه‌ای که وزارت ارتباطات به دولت داد، اقدامی کلیدی برای تبیین حکمرانی سایبری کشور بود. به‌دلیل پیچیدگی موضوع، هنوز این ۵ لایحه در دولت جمع‌بندی نشده و به مجلس ارسال نشده است، هرچند ما مجلس را در جریان جزئیات این ۵ لایحه قرار داده‌ایم. امیدوارم با روشن شدن ابعاد موضوع و اهمیت آن، بررسی این مهم در مجلس از گزند دوقطبی‌های سیاسی در امان بماند و با تصویب یک قانون پیشرو، حقوق اساسی مردم صیانت شده و رشد و پیشرفت ایران در فضای مجازی نیز تسهیل شود.

 ابتکار جدید گوگل برای توسعه پشتیبانی اندروید

گوگل به طراحان اپلیکیشن‌های اندرویدی وعده داده است اگر پشتیبانی از تجربه صوتی بصری را به پلتفرم‌های مختلف شامل تبلت‌ها، ساعت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند گسترش دهند، سهم این شرکت از درآمد اپلیکیشن فروشگاه پلی استور را به ۱۵ درصد کاهش خواهد داد. به‌گزارش ایسنا، بر هیچ کس پوشیده نیست که گوگل در تلاش برای توسعه حضور اندروید در دستگاه‌هایی فراتر از تلفن است. به‌عنوان مثال این شرکت از سامسونگ برای سیستم عامل Wear OS کمک گرفته است. این غول فناوری اکنون راهکار ساده‌ای را پیدا کرده و یک مشوق مالی برای پشتیبانی از پلتفرم‌های دیگر برای طراحان در نظر گرفته است. پایگاه خبری آرس تکنیا گزارش کرده که گوگل عرضه بین‌المللی برنامه پلی مدیا اکسپرینس را آغاز کرده است. تحت این برنامه اگر طراحان اندروید تجربه صوتی بصری را در پلتفرم‌های مختلف شامل تبلت‌ها، ساعت‌ها و دستگاه‌های تلویزیون هوشمند پشتیبانی کنند، سهم این شرکت از درآمد برنامه پلی استور به ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. اگر طراحان بخواهند درآمد بیشتری کسب کنند، باید از همه پلتفرم‌ها در بخش مورد نظر پشتیبانی کنند. یک سازنده اپلیکیشن ویدیویی باید با اندروید تی وی، گوگل تی وی و گوگل Cast یکپارچه شود. یک تولیدکننده اپلیکیشن صوتی باید از Wear OS، اندروید اوتو، اندروید تی وی و گوگل Cast پشتیبانی کند. یک سازنده اپلیکیشن خواندن باید برنامه خود را برای استفاده در تبلت‌ها، دستگاه‌های تاشو و تجربه فضای سرگرمی بهینه کند. همچنین باید ماهانه دست‌کم ۱۰۰ هزار نصب فعال از اپلیکیشن در گوگل پلی و امتیاز قوی به اپلیکیشن در فروشگاه برنامه گوگل وجود داشته باشد.
بر اساس گزارش انگجت، معلوم نیست این ابتکار گوگل جواب خواهد داد یا خیر زیرا گوگل پشتیبانی از پلتفرم غیریکپارچه‌ای در داخل اپلیکیشن‌های خود دارد. مایکروسافت اقبال چندانی در پرداخت پول به طراحان برای نوشتن اپلیکیشن‌های تلفن ویندوز نداشت. با این حال در مورد اندروید ممکن است کار چندان دشوار نباشد و اگر یک شرکت تقاضای قوی برای اپلیکیشن‌های اندرویدی خود داشته باشد، ممکن است برنامه گوگل مؤثر واقع شود. اگر این برنامه موفقیت‌آمیز باشد کاربران ممکن است شاهد اپلیکیشن‌های بیشتر و کیفیت بالاتری برای همه دستگاه‌های اندرویدی خود باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7664/13/580804/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها