شکست هلند و پرتغال در یک هشتم نهایی یورو 2020

رکوردهای منفی رونالدو در پرتغال



گروه ورزشی/ دومین شب از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات یورو 2020  با برگزاری 2 دیدار به پایان رسید. در نخستین دیدار یکشنبه شب دو تیم جمهوری چک و هلند از ساعت 20:30 در ورزشگاه پوشکاش آرنا شهر بوداپست مجارستان به مصاف هم رفتند . این بازی در حالی که هلند 10 نفره شده بود با نتیجه 2-0 به سود چک به پایان رسید. دو گل چکی ها را هولس (68) و پاتریک شیک (80) به ثمر رساندند و دلیخت هم در دقیقه 55 از زمین اخراج شد تا در حذف لاله ها از مسابقات یورو سهم بیشتری داشته باشد.
 با این نتیجه اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو مشخص شد و بر این اساس چک و دانمارک شنبه 12 تیر ماه ساعت 20:30 در ورزشگاه المپیک باکو مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. در دومین بازی که از حساسیت بالایی برخوردار بود، بلژیک و پرتغال از ساعت 23:30 در ورزشگاه لاکارتوژا شهر سویل با هم مصاف کردند که در پایان، بلژیک موفق شد 1-0 به برتری رسیده و به دیدار ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی این پیکارها برود. تک گل این دیدار را تورگان هازاد (42)به ثمر رساند و در پایان این دیدار هم به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. اما کریستیانو رونالدو، ستاره تیم ملی پرتغال که در بازی مقابل فرانسه با 2 گل به رکورد 109 گل علی دایی رسیده بود، در این بازی دو رکورد منفی به نامش ثبت کرد. ابرستاره پرتغالی در این بازی دو ضربه کاشته در اختیار داشت ولی نتوانست آنها را به گل تبدیل کند. طبق آخرین آمار رونالدو در 52 ضربه آزاد اخیرش برای تیم ملی پرتغال از گلزنی ناکام بوده و این رکوردی منفی برای این ستاره به شمار می آید. رکورد منفی دیگر رونالدو این است که موفق به گلزنی نشد و نتوانست رکورد آقای گلی جهان علی دایی اسطوره تیم ملی کشورمان را بشکند و در کنار دایی ماند. همچنین دو ویدئو از رونالدو بعد از پایان بازی در رسانه ها منتشر شد که نشان می دهد رونالدو بازوبند کاپیتانی را پرتاب می کند.
در فیلم اول بلافاصله بعد از پایان بازی است که رونالدو بازوبند را پرتاب می کند ولی به زمین می نشیند و بازوبند را می گیرد اما در ادامه در فیلم دوم فوق ستاره پرتغالی کار زشت خود را تکمیل می کند و در راه رختکن بازوبند را پرتاب می کند و شوت می زند. فوق ستاره فوتبال جهان چند ماه پیش هم این اقدام عجیب را  بعد از بازی با تیم ملی صربستان انجام داده بود که سوژه رسانه ها شد و واکنش های زیادی به همراه داشت و در نهایت رونالدو مجبور به عذرخواهی شد. ستاره پرتغالی در این بازی تلاش زیادی کرد  برای تیم ملی کشورش گلزنی کند، ولی تیبو کورتوا، دروازه بان رئال مانع  گل شدن شوت های ابرستاره پرتغالی شد. رونالدو بعد از پایان بازی گفت و گوی کوتاهی با کورتوا داشت و با طعنه به او، گفت: «خوش شانس بودی. آیا این طور نیست؟ توپ نمی خواست به داخل دروازه ات وارد شود.» جمعه شب ساعت 23:30 بلژیک مقابل ایتالیا قرار خواهد گرفت تا یکی از حساس‌ترین و زیباترین دیدارهای این رقابت برگزار شود. همچنین شب گذشته کرواسی – اسپانیا و فرانسه - سوئیس به مصاف هم رفتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7664/14/580811/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها