سردار حاجی‌زاده با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری:

برای نخستین بار دولت اسلامی را تشکیل می‌دهیم



فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه در مقطعی که مبارزه با داعش آغاز شد ما مثل الان اطلاعی نداشتیم که چه اتفاقی در حال وقوع است، گفت: آن روز شرایط فتنه بود و به‌علت ابهام‌هایی که وجود داشت، تصمیم‌گیری در این زمینه بسیار سخت بود و یکی از نکته‌هایی که بسیار اهمیت دارد، تصمیم رهبر معظم انقلاب در ورود به‌این عرصه و جنگیدن در مبدأ داعش و گروه‌های تکفیری بود. سردار امیرعلی حاجی‌زاده ادامه داد: اگر آن روز تردید و تأخیر در تصمیم‌گیری به وجود می‌آمد، معلوم نبود الآن با چه وضعیتی روبه‌رو بودیم، چنانچه خیلی از خواص در این خصوص قضاوت غلطی داشتند. وی افزود: مسئولی که آن روز مقام و مسئولیت بالایی داشت، قبول نداشت، خیلی از خواص قبول نداشتند، گفتند بهار عربی است، عده‌ای از مردم علیه یک دیکتاتور قیام کردند، ما باید برای چه برویم کمک، آن روز این حرف‌ها زده‌ها می‌شد.
به گزارش ایسنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده که در آیین سالگرد شهادت ابراهیم رشید از شهیدان مدافع حرم در قم سخنرانی می‌کرد، گفت: بد نیست تاریخ را مرور کنیم، ما اولین شهیدانی که در سوریه تقدیم کردیم، آن روزها نمی‌دانستیم اینها را تحت چه عنوانی تشییع کنیم، بگوییم اینها کجا شهید شدند، برای چه اینها را اعزام کردیم، هدف ما چه بود؟ وی افزود: آن روز فقط این نبود که داعش را درست کنند، بلکه پشت سر آن، شبکه‌های پرتعداد تبلیغاتی و رسانه‌ای جهان این را همراهی می‌کرد و کسی نیز قبول نداشت ما از ایران بخواهیم با داعش مقابله کنیم. حاجی‌زاده گفت: هنگامی‌که ماشین‌های انفجاری روزانه در بغداد و شهرهای مختلف صدها کشته می‌گرفت، ایران اسلامی در امنیت کامل بود و در همان ایام، عده‌ای مخالفت می‌کردند، همان آدم‌هایی که آن روز تحلیل‌شان غلط بود، امروز هم وضعیت موجود را غلط تحلیل می‌کنند، آن روز نفهمیدند چه اتفاقی افتاد، امروز نیز نمی‌فهمند.
وی بابیان اینکه دشمنان به دنبال ‌معادن عظیم انرژی و گاز در کشورهای افغانستان و ایران هستند و دست‌بردار نیز نیستند، افزود: الان امریکایی‌ها در سوریه آمدند در شرق فرات پایگاه زدند و حضور دارند، آیا دولت سوریه  یا مردم آن از اینها دعوت کرده است؟ همین چند وقت پیش در سوریه انتخابات شد و مردم با حضور حداکثری آمدند و رئیس‌ جمهوری خود را انتخاب کردند، شما چرا در شرق فرات پایگاه زدید؟
وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: در بخش‌هایی که با پیچیدگی بسیار فراوان روبه‌رو هستیم، در مسائلی که در لبه تکنولوژی قرار دارد، در موضوع‌های مهم دفاعی که وابستگی ۱۰۰ درصدی به خیلی از کشورهای پیشرفته دارد، خودکفا هستیم، وابسته نیستیم.
وی بابیان اینکه برخی‌ها می‌گویند این خودکفایی چقدر است، گفت: اینجا نیز باید به حرف‌های دشمن نگاه کنیم، دشمن می‌گوید بعد از برجام راجع به حضور منطقه‌ای مذاکره کنیم، پس ببینید اگر قدرت داشت و توان توقف این بخش را داشت، متوقف می‌کرد، پس چرا به ما التماس می‌کند؟ دشمن آنجایی که بتواند پیشرفت‌های ما را متوقف می‌کند و التماس نمی‌کند. حاجی‌زاده گفت: در روزها و هفته‌های آینده با استقرار دولت جدید بتوانیم برای نخستین بار دولت اسلامی را شکل بدهیم، نیروهای خدوم و کارا روی کار بیایند و همان‌گونه که در حوزه دفاع به این توانمندی رسیدیم، در حوزه‌های دیگر نیز با کمک یکپارچه ملت ایران بتوانیم، این تحول عظیم را در کشور به وجود بیاوریم، فقر را ریشه‌کن و مشکل تولید، اشتغال و ازدواج را حل کنیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7668/3/581243/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها